Janne Korsimo
Kurssi: Ohjelmointi
4 oppituntia
Luokka-aste
7.-9. luokka
7.-9. luokka
Oppiaineet
IT
IT
Hakusanat
scratch lopputyö
scratch lopputyö
Valitse jokin seuraavista lopputöistä
- Jos koodaaminen on tuntunut vaikealta, tee http://studio.code.org/ osoitteesta Tason 4 tehtävät
- Jos koodaaminen alkaa sujua, mutta et keksi aihetta, ota mallia seuraaviat peleistä ja tuunaa niistä omasi
- labyrinttipeli, https://scratch.mit.edu/projects/10128431/
- kertotaulupeli, http://opentunti.fi/index.php?route=suunnitelma/nayta/887
- autopeli, http://opentunti.fi/index.php?route=suunnitelma/nayta/888
- Tennispeli, https://scratch.mit.edu/projects/20753061
- Piirrä scratchillä, yksinkertainen esimerkki https://scratch.mit.edu/projects/56733642/
- Voit myös tehdä aivan oman projektin, näytä suunnitelma opettajalle
Palautukset
- Koda-2016-jakso 3, https://classroom.google.com/r/NjI1MDgzNjk3
Sisältö
- Suunnitelmat 1-2: Ohjelmoinnin perusteiden opettelu
- Suunnitelmat 3-5: Scratch ympäristön perusasiat
- Suunnitelmat 5-8: Scratchillä pelejä, keksi, oivalla ja luo itse
Linkkejä
- Koodaustunti
- Scratch
- http://code.org/
- Avoin oppikirja Scratch, http://avoinoppikirja.fi/tite-scratch
- Peli-ohjelmionnin perusteet, http://www.cs.helsinki.fi/group/linkki/materiaali/peliohjelmointi/scratch/