Janne Korsimo
Kurssi: Ohjelmointi
1 oppitunti
Luokka-aste
7.-9. luokka
7.-9. luokka
Oppiaineet
IT
IT
Hakusanat
ohjelmoinnin itsearvointi
ohjelmoinnin itsearvointi
Ohjeet itsearviointiin
- Tarkasta vielä, että ymmärrät suunnitelmien 3-5 tavoitteet
- Kirjoita lyhyt kuvaus tekemistäsi projekteista Wordillä Office 365:ssä. Voit tehdä sen omassa Onedrivessä. Jaa tiedosto LUKU-linkillä. Kysy tarvittaessa opelta apua. Ota linkki talteen. Kirjoita kuvaukseen
- Mitä projektissa tapahtuu?
- Lyhyt kuvaus koodista
- Mikä on hankala saada toimimaan?
- Itsearvoinnissa voit opettajalle lähettää Scratch projektit, jotka olet tehnyt. Jaa siis projektit ensin ja ota linkit talteen.
- Kun yllä olevat on tehty, täytä itsearviointi, https://koulurusko.sharepoint.com/sites/opetus/jannekorsimo/_layouts/15/start.aspx#/Lists/IAohjelmointi1/overview.aspx
Palautukset
- Koda-2016-jakso 3, https://classroom.google.com/r/NjI1MDgzNjk3
Sisältö
- Suunnitelmat 1-2: Ohjelmoinnin perusteiden opettelu
- Suunnitelmat 3-5: Scratch ympäristön perusasiat
- Suunnitelmat 5-8: Scratchillä pelejä, keksi, oivalla ja luo itse
Linkkejä
- Koodaustunti
- Scratch
- http://code.org/
- Avoin oppikirja Scratch, http://avoinoppikirja.fi/tite-scratch
- Peli-ohjelmionnin perusteet, http://www.cs.helsinki.fi/group/linkki/materiaali/peliohjelmointi/scratch/