×

viikko 19, 9.5.-13.5.2022

kello 8.10 maanantai tiistai keskiviikko torstai perjantai
8.15 matematiikka äidinkieli ympäristöoppi matematiikka matematiikka
9.45 liikunta matematiikka ympäristöoppi liikunta äidinkieli
10.05-10.50 ympäristöoppi ue(uskonto) ks/kuvis englanti kuvataide 
11.30-12.15 äidinkieli englanti ks/kuvis äidinkieli, kirjoittaminen uskonto
12.30-13.15 (yhteiskuntaoppi 4.lk) (valin. li 4. lk) äi (eo)luetun ymmärtäminen, lukutunti musiikki  

Järjestäjinä: Rasmus ja Lyyli

 

ma: ulkoliikuntaa, säänmukaiset varusteet

ti : 

ke: pyöräretki Vahdolle, kirjavinkkaus, pyörävarustus ja säänmukaiset vaatteet, vesipullo mukaan, ruokaillaan koululla normaalisti

to: ulkoliikuntaa, säänmukaiset varusteet, matematiikan koe

pe: 

 

HOW, GOAL, Kahoot word cloud, opetustunti, palikat oppilaille

 

matematiikka: toiminnallisia tehtävinä Kimble kertolaskuilla, stratematiikkaa, piste, jana, kuviot, kolmioita rinkulamailoista, nelikulmioita kolmioista

3.lk Tähtipysäkki, tähtitehtävät, tiivistelmä, taitorastit s. 190-197, koe torstaina

4.lk Tähtipysäkki, tähtitehtävät, tiivistelmä, taitorastit s.194-201, koe torstaina

 

äidinkieli:

3.lk Kuiske 3  Lukukirja Ilmiömäiset keksinnöt s. 120-122, 123, 124-125

Taitojen vihko s. 78-87

toistokirjoitus, sanelu+ virkesanelu, valitse ja luo

 

4.lk Kuiske 4 Lukukirja Ilmiömäiset keksinnöt s. 118-121

toistokirjoitus, sanelu+ virkesanelu

Taitojen vihko s. 84-85

 

englanti 3: kappale 13

englanti 4: kappale 13

 

ympäristöoppi: 

vedellä on useita eri ominaisuuksia 27

käsityö: hyrisevä hyönteinen, matkapeli, pulmapeli, häntäpallo, säilytyspussi, tarinapeli, ompelukonekortti, tarkkuuspeli, värkkääminen 4.lk, rakennetaan pienoismalli kesim. kenkälaatikkoon mittakaavan laskeminen, T11 ohjata oppilasta havainnoimaan ja kuvailemaan kappaleiden ja kuvioiden geometrisia ominaisuuksia sekä tutustuttaa oppilas geometrisiin käsitteisiin (mittakaava), T10 tarjota oppilaalle mahdollisuuksia harjoitella ryhmässä toimimista erilaisissa rooleissa ja vuorovaikutustilanteissa, innostaa oppilasta ilmaisemaan itseään ja kuuntelemaan muita sekä tukea oppilaan valmiuksia tunnistaa, ilmaista ja säädellä tunteitaan 

Valmistetaan tuotteita ja teoksia, joiden toteuttamiseen käytetään monenlaisia käsityössä tarvittavia valmistusteknikoita, työvälineitä, koneita ja laitteita. Työskennellään itse tehdyn suunnitelman ohjaamana.

Perustyötapoja: ompelu, neulonta, virkkaus, mahdollisuuksien mukaan kankaanpainanta ja/tai kirjonta, elektroniikka, puuntyöstö, metallintyöstö, mahdollisuuksien mukaan muovintyöstö.

 

kuvataide: täplämaalaus jatkuu, Sonia Delaneay, perhonen

ympäristöoppiim liittyvä mainoksen teko, (väh. neljä kuvaa (nähtävyydet), joista yhden on tehnyt itse, tunteisiin vetoava lause, pidetään yksinkertaisena)

  • Suomen kultakauden taiteilijat 
  • valitse parin kanssa suosikki 
  • suurennoksen piirtäminen ja maalaaminen tai värittäminen 

 

uskonto: Kappale 24 Anteeksi 77 kertaa