×

viikko 42

Teema: 

viikon perinneleikki: Polttopallo/puuhippa

kello 8.10 maanantai tiistai keskiviikko torstai perjantai
8.15 matematiikka äidinkieli ympäristöoppi matematiikka matematiikka
9.45 liikunta matematiikka ympäristöoppi liikunta äidinkieli
10.05-10.50 ympäristöoppi ue(uskonto ks englanti kuvataide 
11.30-12.15 äidinkieli englanti ks äidinkieli kuvataide/ue
12.30-13.15 (yhteiskuntaoppi 4.lk) (valin. li 4. lk) äi (eo)luetun ymmärtäminen, lukutunti musiikki  

 

ma: ulkoliikuntaa

ti : neljäsluokkalaisilla valinnaisaineena liikuntaa, säänmukaiset varusteet, pesäpalloharjoitteita

ke : suunnistusta keskustassa, polkupyörävarustus, säänmukaiset varusteet

to: 

pe: draamatunti kummiryhmissä YK:n kestävän kehityksen teemoista 2 h

 

matematiikka: toiminnallisia tehtävinä lautasviesti, Kimble kertolaskuilla, stratematiikkaa

3.lk seitsemän kertotaulu, kertolaskun vaihdannaisuus, harjoittelen s. 98-109

4.lk laskujärjestys, harjoittelen s.98-109

 

äidinkieli:

3.lk Kuiske 3 s. 40-47, kertomus, tietoteksti (arviointi: kielitiedon koe, sanelu, luetun ja kuullun ymmärtäminen, valitse ja luo)

 

4.lk Kuiske 4 Villit viestit s.40-47, tietoteksti, sarjakuva, uutinen (arviointi: kielitiedon koe, sanelu, luetun ja kuullun ymmärtäminen, valitse ja luo) kuullun ymmärtäminen

 

englanti 3: At home, kappale 4 , perheenjäseniä jatkuu

englanti 4: Unit 4, chapter 4 The barbeque

 

ympäristöoppi: Kotona voi kasvattaa ruokaa (kappale 9), viljelyssä on monta vaihetta (kappale 10), anagrammit, Kahoot (hyötykasvit ja viljelykasvit)

käsityö: hyrisevä hyönteinen, matkapeli, pulmapeli, häntäpallo, säilytyspussi, tarinapeli

Valmistetaan tuotteita ja teoksia, joiden toteuttamiseen käytetään monenlaisia käsityössä tarvittavia valmistusteknikoita, työvälineitä, koneita ja laitteita. Työskennellään itse tehdyn suunnitelman ohjaamana.

Perustyötapoja: ompelu, neulonta, virkkaus, mahdollisuuksien mukaan kankaanpainanta ja/tai kirjonta, elektroniikka, puuntyöstö, metallintyöstö, mahdollisuuksien mukaan muovintyöstö.

 

kuvataide: (väriympyrä 3-4, murrettu väri 4), peitevärimaalaus

uskonto: Lapsen oikeudet (Popplet) jatkuu, 

  • Tutki parisi kanssa lapsen oikeuksien sopimusta.
    (www.unicef.fi tai www.lapsiasia.fi)
  • Valitkaa yksi artikla tarkempaan tarkasteluun.
  • Tehkää artiklasta ajatuskartta. Kirjoittakaa artikla tiivistettynä ajatuskartan keskelle.
  • Kerätkää ympärille tietoja ja ajatuksia artiklasta. Miksi artikla on tärkeä? Mitä se tarkoittaa? Mitä se ei tarkoita? Miten toteutuu?
     
  • Viimeistelkää työ. Voitte halutessanne lisätä ajatuskarttaan aiheeseen liittyviä kuvia.
  • Esittäkää työnne koko luokalle ja kertokaa, mitä opitte työnne aikana.