×

viikko 40

Teema: eläintenviikko

viikon perinneleikki: Purkkis/puuhippa

 

ma: ulkoliikuntaa

ti : neljäsluokkalaisilla valinnaisaineena liikuntaa, säänmukaiset varusteet, pesäpalloharjoitteita

ke : retki Haukkavuoren laavulle tokaluokkalaisten kanssa klo 8.15-12.15, omia terveellisiä eväitä saa ottaa mukaan koulun eväiden lisäksi, muista myös vesipullo ja säänmukaiset varusteet

to: ulkoliikuntaa, suunnistusta

pe: perunat, ulkovarusteet

 

matematiikka: toiminnallisia tehtävinä lautasviesti, Kimble kertolaskuilla, stratematiikkaa

3.lk kuuden ja yhdeksän kertotaulut, harjoittelen s. 86-97

4.lk  kertolasku allekkain, kaksinumeroinen kertoja s.90-97

 

äidinkieli:

3.lk Kuiske 3 s. 36-39,  toistokirjoitus (arviointi: kielitiedon koe, sanelu, luetun ja kuullun ymmärtäminen, valitse ja luo)

taitojen vihko s 26-29 tavoitteista taitoihin itsearviointi, virke, luetun ymmärtäminen

kissan viestintä

4.lk Kuiske 4 Villit viestit s.36-39, toistokirjoitus, (arviointi: kielitiedon koe, sanelu, luetun ja kuullun ymmärtäminen, valitse ja luo) kuullun ymmärtäminen

(harjoituskirja s. 26-29 ) tavoitteista taitoihin, lause ja virke, päälause/sivulause

 

englanti 3: At home kappale 4 , perheenjäseniä 

englanti 4: koe tiistaina, koemoniste jaettu

 

ympäristöoppi: Kotona voi kasvattaa ruokaa (kappale 9), viljelyssä on monta vaihetta (kappale 10), kasvin kasvattaminen jatkuu, muista seuranta, anagrammit, Kahoot (hyötykasvit ja viljelykasvit)

 

käsityö: hyrisevä hyönteinen, matkapeli, pulmapeli, häntäpallo, säilytyspussi, tarinapeli

Valmistetaan tuotteita ja teoksia, joiden toteuttamiseen käytetään monenlaisia käsityössä tarvittavia valmistusteknikoita, työvälineitä, koneita ja laitteita. Työskennellään itse tehdyn suunnitelman ohjaamana.

Perustyötapoja: ompelu, neulonta, virkkaus, mahdollisuuksien mukaan kankaanpainanta ja/tai kirjonta, elektroniikka, puuntyöstö, metallintyöstö, mahdollisuuksien mukaan muovintyöstö.

 

kuvataide: (väriympyrä 3-4, murrettu väri 4), peitevärimaalaus

uskonto: Lapsen oikeudet (Popplet) jatkuu, 

  • Tutki parisi kanssa lapsen oikeuksien sopimusta.
    (www.unicef.fi tai www.lapsiasia.fi)
  • Valitkaa yksi artikla tarkempaan tarkasteluun.
  • Tehkää artiklasta ajatuskartta. Kirjoittakaa artikla tiivistettynä ajatuskartan keskelle.
  • Kerätkää ympärille tietoja ja ajatuksia artiklasta. Miksi artikla on tärkeä? Mitä se tarkoittaa? Mitä se ei tarkoita? Miten toteutuu?
     
  • Viimeistelkää työ. Voitte halutessanne lisätä ajatuskarttaan aiheeseen liittyviä kuvia.
  • Esittäkää työnne koko luokalle ja kertokaa, mitä opitte työnne aikana.