×

viikko 43

Teema: 

viikon perinneleikki: Polttopallo/puuhippa

kello 8.10 maanantai tiistai keskiviikko torstai perjantai
8.15 matematiikka äidinkieli ympäristöoppi matematiikka matematiikka
9.45 liikunta matematiikka(Ville) ympäristöoppi liikunta äidinkieli
10.05-10.50 ympäristöoppi ue(uskonto) ks englanti kuvataide 
11.30-12.15 äidinkieli englanti ks äidinkieli kuvataide/ue
12.30-13.15 (yhteiskuntaoppi 4.lk) (valin. li 4. lk) äi (eo)luetun ymmärtäminen, lukutunti musiikki  

 

ma: ulkoliikuntaa, metsä, suunnistusta

ti : neljäsluokkalaisilla valinnaisaineena liikuntaa, säänmukaiset varusteet, pesäpalloharjoitteita

ke : yhteinen KiVa-tunti ykkösten kanssa

to: ulkoliikuntaa, metsä, suunnistusta

pe: draamatunti kummiryhmissä YK:n kestävän kehityksen teemoista 2 h, Halloween-tunti, naamiaisasun saa laittaa päälle, oppilaat järjestäneet ohjelmaa ja pientä makeaakin on tarjolla

 

matematiikka: toiminnallisia tehtävinä lautasviesti, Kimble kertolaskuilla, stratematiikkaa

3.lk harjoittelen, toimintatunti, tähtipysäkki s. 106-121, koe perjantaina

4.lk toimintatunti, tähtipysäkki s.106-117, koe perjantaina

 

äidinkieli:

3.lk Kuiske 3 s. 40-47, kertomus, tietoteksti (arviointi: kielitiedon koe, sanelu, luetun ja kuullun ymmärtäminen, valitse ja luo)

Eläimet kertovat s. 39, Salaista viestintää s.43, Kuvasanakirja s. 47, Ville-harjoituksia

Poronhoitajan haastattelu (ym)

4.lk Kuiske 4 Villit viestit s.40-47, tietoteksti, sarjakuva, uutinen (arviointi: kielitiedon koe, sanelu, luetun ja kuullun ymmärtäminen, valitse ja luo)

S. 42 sarjakuva, Ilmeikäs oppitunti olioille s.43, s. 47 t. 3, Taitojen vihko s. 30-31, Ville-harjoituksia

 Poronhoitajan haastattelu (ym)

 

englanti 3: At home, kappale 4 , perheenjäseniä jatkuu

englanti 4: Unit 4, chapter 4 The barbeque, jatkuu

 

ympäristöoppi: Karjaa kasvatetaan ravinnoksi (kpl 11), opiskellaan yhteistoiminnallisesti ja kappale 12 Kanasta saadaan lihaa ja munia

käsityö: hyrisevä hyönteinen, matkapeli, pulmapeli, häntäpallo, säilytyspussi, tarinapeli

Valmistetaan tuotteita ja teoksia, joiden toteuttamiseen käytetään monenlaisia käsityössä tarvittavia valmistusteknikoita, työvälineitä, koneita ja laitteita. Työskennellään itse tehdyn suunnitelman ohjaamana.

Perustyötapoja: ompelu, neulonta, virkkaus, mahdollisuuksien mukaan kankaanpainanta ja/tai kirjonta, elektroniikka, puuntyöstö, metallintyöstö, mahdollisuuksien mukaan muovintyöstö.

 

kuvataide: (väriympyrä 3-4, murrettu väri 4), peitevärimaalaus

uskonto: 

Yhteinen maailma (jakson nimi)

kotitehtävä, vihkoon.

a. Pienenä haaveilin, että...
 
b. Toivoisin, että aikuisena...
 
c. Olisi kiva, jos meidän luokka…
 
d. Rohkein unelmani on…

 

Lapsen oikeudet (Popplet) jatkuu, 

  • Tutki parisi kanssa lapsen oikeuksien sopimusta.
    (www.unicef.fi tai www.lapsiasia.fi)
  • Valitkaa yksi artikla tarkempaan tarkasteluun.
  • Tehkää artiklasta ajatuskartta. Kirjoittakaa artikla tiivistettynä ajatuskartan keskelle.
  • Kerätkää ympärille tietoja ja ajatuksia artiklasta. Miksi artikla on tärkeä? Mitä se tarkoittaa? Mitä se ei tarkoita? Miten toteutuu?
     
  • Viimeistelkää työ. Voitte halutessanne lisätä ajatuskarttaan aiheeseen liittyviä kuvia.
  • Esittäkää työnne koko luokalle ja kertokaa, mitä opitte työnne aikana.