×

viikko 17, 25.4.-29.4.2022

 järjestäjinä: Wilma ja Jenni

 

viikon perinneleikki: 

 

kello 8.10 maanantai tiistai keskiviikko torstai perjantai
8.15 matematiikka äidinkieli ympäristöoppi matematiikka matematiikka
9.45 liikunta matematiikka ympäristöoppi liikunta äidinkieli
10.05-10.50 ympäristöoppi ue(uskonto) ks/kuvis englanti kuvataide 
11.30-12.15 äidinkieli englanti ks/kuvis äidinkieli, kirjoittaminen uskonto
12.30-13.15 (yhteiskuntaoppi 4.lk) (valin. li 4. lk) äi (eo)luetun ymmärtäminen, lukutunti musiikki  

 

ma: 

ti : koulu päättyy kaikilla kello 12.15, ei valinnaisainetta tällä viikolla

ke: ympäristöopin koe jaksosta Elämää Pohjoismaissa ja Baltiassa

to: ulkoliikuntaa, säänmukaiset varusteet

pe: 

 

 

matematiikka: toiminnallisia tehtävinä Kimble kertolaskuilla, stratematiikkaa, piste, jana, kuviot, kolmioita rinkulamailoista, nelikulmioita kolmioista

3.lk harjoittelen ja kuvion piiri s.166-177

4.lk Harjoittelen, viiva- ja pylväsdiagrammit s. 178-189

 

äidinkieli:

3.lk Kuiske 3  Lukukirja Ilmiömäiset keksinnöt s. 108-111, 112-115

Taitojen vihko s. 74-77

toistokirjoitus, sanelu+ virkesanelu

 

4.lk Kuiske 4 Lukukirja Ilmiömäiset keksinnöt s. (109). 110-113, 114-117

toistokirjoitus, sanelu+ virkesanelu

Taitojen vihko s. 84-85

 

englanti 3: kappale 12, kertausta

englanti 4: kappale 12, kertausta

 

ympäristöoppi: koe keskiviikkona jaksosta Elämää Pohjoismaissa ja Baltiassa

Vesi kiertää luonnossa kappale 25, vedellä on kolme olomuotoa 26, vedellä on useita eri ominaisuuksia 27

käsityö: hyrisevä hyönteinen, matkapeli, pulmapeli, häntäpallo, säilytyspussi, tarinapeli, ompelukonekortti, tarkkuuspeli, värkkääminen, 4.lk, rakennetaan pienoismalli kesim. kenkälaatikkoon mittakaavan laskeminen, T11 ohjata oppilasta havainnoimaan ja kuvailemaan kappaleiden ja kuvioiden geometrisia ominaisuuksia sekä tutustuttaa oppilas geometrisiin käsitteisiin (mittakaava), T10 tarjota oppilaalle mahdollisuuksia harjoitella ryhmässä toimimista erilaisissa rooleissa ja vuorovaikutustilanteissa, innostaa oppilasta ilmaisemaan itseään ja kuuntelemaan muita sekä tukea oppilaan valmiuksia tunnistaa, ilmaista ja säädellä tunteitaan 

Valmistetaan tuotteita ja teoksia, joiden toteuttamiseen käytetään monenlaisia käsityössä tarvittavia valmistusteknikoita, työvälineitä, koneita ja laitteita. Työskennellään itse tehdyn suunnitelman ohjaamana.

Perustyötapoja: ompelu, neulonta, virkkaus, mahdollisuuksien mukaan kankaanpainanta ja/tai kirjonta, elektroniikka, puuntyöstö, metallintyöstö, mahdollisuuksien mukaan muovintyöstö.

 

kuvataide: täplämaalaus jatkuu, Sonia Delaneay, perhonen

ympäristöoppiim liittyvä mainoksen teko, (väh. neljä kuvaa (nähtävyydet), joista yhden on tehnyt itse, tunteisiin vetoava lause, pidetään yksinkertaisena)

  • Suomen kultakauden taiteilijat 
  • valitse parin kanssa suosikki 
  • suurennoksen piirtäminen ja maalaaminen tai värittäminen 

 

uskonto: Vähästä voi antaa paljon (22)