
4. luokka
EN KU KS LI KT AI YL
suunnittelu
- viikko 32
- viikko 33
- viikko 34
- viikko 35
- viikko 36
- viikko 37
- viikko 38
- viikko 39
- viikko 40
- viikko 42
- viikko 43
- viikko 44
- viikko 45
- viikko 46
- viikko 47
- viikko 48
- viikko 49
- viikko 50
- viikko 3
- viikko 2
- viikko 4, 24.1-28.1
- viikko 4
- viikko 5, 30.1.-4.2.
- viikko 6, 7.2.-11.2.
- viikko 7, 14.2.-18.2.
- viikko 9, 28.2.-4.3.
- viikko 10, 7.3.-11.3.2022
- viikko 11, 14.3.-18.3.2022
- viikko 12, 21.3.-25.3.2022
- viikko 13, 28.3.- 1.4.2022
- viikko 14, 4.4.-8.4.2022
- viikko 15, 11.4. -14.4.2022
- viikko 16, 19.4.-22.4.2022
- viikko 17, 25.4.-29.4.2022
- viikko 18
- viikko 19, 9.5.-13.5.2022
- viikko 20, 16.5.-20.5.2022
- viikko 21, 23.5.- 27.5.2022
- viikko 22
Teema Lapsen oikeudet
järjestäjinä: Wilma ja Jenni
Viikon tähti: Wilma
viikon perinneleikki: pikipata
kello 8.10 | maanantai | tiistai | keskiviikko | torstai | perjantai |
8.15 | matematiikka | äidinkieli | ympäristöoppi | matematiikka | matematiikka |
9.45 | liikunta | matematiikka(Ville) | ympäristöoppi | liikunta | äidinkieli |
10.05-10.50 | ympäristöoppi | ue(uskonto) | ks | englanti | kuvataide |
11.30-12.15 | äidinkieli | englanti | ks | äidinkieli | kuvataide/ue |
12.30-13.15 | (yhteiskuntaoppi 4.lk) | (valin. li 4. lk) | äi (eo)luetun ymmärtäminen, lukutunti | musiikki |
ma: ulkoliikuntaa, säänmukaiset varusteet
ti : Sanojen sinfoniaa päätöstapahtuma, neljäsluokkalaisilla valinnaisaineena liikuntaa, säänmukaiset varusteet, jalkapalloturnaus
ke : Retki Loimaalle Sarka-museoon, koululta eväät
to: ulkoliikuntaa, säänmukaiset varusteet
pe: Lapsen oikeuksien viikko huipentuu 19.11.2021 klo 9–10 juhlaohjelmaan.
Tilaisuudessa keskustellaan lapsen oikeuksista, kuullaan tervehdyksiä kouluilta, jaetaan Suomen UNICEFin Lapsen oikeuksien vaikuttaja -tunnustus ja lauletaan lapsille! Seuraa livenä tai katso tallenne!
Mukana juhlimassa ovat mm. Jenni Haukio, Sanna Marin, Li Andersson, Elina Pekkarinen, Anna Abreu, Roni Bäck, Johanna Laisaari sekä lapsia ja nuoria.
Tapahtuman järjestävät: valtioneuvoston kanslia, lapsiasiavaltuutettu, kansallinen lapsistrategia, kansallinen lapsen oikeuksien viestintäverkosto.
matematiikka: toiminnallisia tehtävinä lautasviesti, Kimble kertolaskuilla, stratematiikkaa
3.lk harjoittele, toimintatunti, tähtipysäkki (kappaleet 33-35)
4.lk osittain jakaminen, jaetaan osittain, jaetaan osittain kolminumeroinen luku (kappaleet 32-35, 36)
äidinkieli:
3.lk Kuiske 3 s. 54-55
(arviointi: kielitiedon koe, sanelu, luetun ja kuullun ymmärtäminen, valitse ja luo)
Taitojen vihko s. 34-37, kirjopitusharjoituksia
Poronhoitajan haastattelu (ym)
4.lk Kuiske 4 s. 54-55
(arviointi: kielitiedon koe, sanelu, luetun ja kuullun ymmärtäminen, valitse ja luo)
Taitojen vihko s. 34-37, kirjoitusharjoituksia
Poronhoitajan haastattelu (ym)
englanti 3: chapter 6 Behind the sugar jatkuu harjoituksesta 6->
englanti 4: chapter 6 Where's Basil?
ympäristöoppi: Pohjois-Euroopan luonto, Pohjoismaat ja Baltia ovat lähialueita (13), Jääkausi jätti jälkiä (14)
käsityö: hyrisevä hyönteinen, matkapeli, pulmapeli, häntäpallo, säilytyspussi, tarinapeli
Valmistetaan tuotteita ja teoksia, joiden toteuttamiseen käytetään monenlaisia käsityössä tarvittavia valmistusteknikoita, työvälineitä, koneita ja laitteita. Työskennellään itse tehdyn suunnitelman ohjaamana.
Perustyötapoja: ompelu, neulonta, virkkaus, mahdollisuuksien mukaan kankaanpainanta ja/tai kirjonta, elektroniikka, puuntyöstö, metallintyöstö, mahdollisuuksien mukaan muovintyöstö.
kuvataide: (väriympyrä 3-4, murrettu väri 4), peitevärimaalaus
uskonto: Järki ja sydän (jakson nimi)
Ihmiset ovat hyviä eri tavoin
Lapsen oikeudet (Popplet),
-
Valitkaa yksi artikla tarkempaan tarkasteluun.
-
Tehkää artiklasta ajatuskartta. Kirjoittakaa artikla tiivistettynä ajatuskartan keskelle.
-
Kerätkää ympärille tietoja ja ajatuksia artiklasta. Miksi artikla on tärkeä? Mitä se tarkoittaa? Mitä se ei tarkoita? Miten toteutuu?
-
Viimeistelkää työ. Voitte halutessanne lisätä ajatuskarttaan aiheeseen liittyviä kuvia.
-
Esittäkää työnne koko luokalle ja kertokaa, mitä opitte työnne aikana.