
4. luokka
EN KU KS LI MA YH AI YL
kokonaisopetus
Hei,
viikolla jatketaan ulkoilua aamuisin (ti-pe). Valinnaisainevalinnat ovat edenneet hyvin 3. ja 4.-luokkalaisilla.
Kiitokset 4.-luokan oppilaille "salakoodi"-tapahtuman järjestämisestä kakkos-kolmosille.
Lisäksi suuret kiitokset kolmas ja neljäsluokkalaisille ea-rastien vetämisestä torstaina nuoremmille oppilaille.
Ensi viikolla aloitellaan myös koulun esittelyvideon tekemistä (3-4.lk).
ti: säänmukaiset varusteet, aamulla ulkoleikkejä (Master mind, haukka)
ke: ulkoliikuntaa (säävaraus)
to: ulkoliikuntaa (säävaraus), säänmukaiset varusteet, ulkona iltapäivällä
pe:
kello 8.10 | maanantai | tiistai | keskiviikko | torstai | perjantai |
8.15 | käsityö | matematiikka (ulkotunti) | liikunta | ai | ai/ma |
9.00 | käsityö | ympäristöoppi | ympäristöoppi | ai(eo)lukeminen | ai2, ym 3-4 |
10.05-10.50 | äidinkieli | äidinkieli | matematiikka (eo) | ma 2 (eo), en3,yh4 | uskonto |
11.30-12.15 | musiikki | kuvataide |
äidinkieli (eo) kirjoittaminen |
ulkona en 2, ma 3-4 | |
12.30-13.15 | 3.-4.-lk englanti | kuvataide | en4, ue3(ai3) | liikunta | |
13.30-14.15 | 4.lk valinnainen |
______________________________________________________________________________________________________________
2. luokka
matematiikka: Milli s.102-103, 106-107, 110-111 (perustehtävät, minimi), lisäksi tehdään Bingelin ja toisen aukeaman tehtäviä, mökit kotitehtävinä
äidinkieli: Pihajuhlat s. 86-87
Tarina Millin aukeamasta
Taitojen vihko b s. 48-49, 50-51, 52-53, projekti, jaksoarviointi
ympäristöoppi:
englanti: Happy New Year, talvi, lemmikit ja maatilan eläimet, huonekaluja, adjektiiveja, prepositioita, Valentine's day, Book creator,
kuvataide:
uskonto: Nooa rakenna arkki!
Mitä tekisin kun olen valmis: Fiilis-vihko (Opin...), omia tarinoita, piirrän, ongelmamonisteet, autan toisia
3. luokka
matematiikka: Milli s.122-23, 126-127, 134-135 (projektit), (perustehtävät, minimi)tehdään Bingelin ja toisen aukeaman tehtäviä, mökit kotitehtävinä
äidinkieli: Huima s.76-77
Tehtäväkirja s. 118-121
monisteet:
ympäristöoppi: paikkaoppi (kevään merkit), aikuiset osaavat auttaa, liikunta, puhtaus ja lepo kuuluvat päivään (31 ja 33)
englanti: chapter 10
kuvataide: emoj-viestien tekoa, askarrelkaa Milli s. 135
uskonto: ryhmätyöt jatkuvat, pääsiäiselokuvan lopetus
Raamattua, Uusi ja Vanha Testamentti.
Kirkkovuodesta, elämänkaaren kristilliset rituaalit (kaste ja konfirmaatio) sekä niihin liittyvä moninainen tapakulttuurista.
Kirkko uskonnollisena rakennuksena, siihen liittyvään symboliikka (esim. kyyhky), virret ja muu hengellinen musiikki.
- Kymmenen käskyä
- Pääsiäisen tapahtumat Vanhassa ja Uudessa Testamentissa; niiden merkitys ja yhteys toisiinsa
- Helatorstain tapahtumat
- Helluntain tapahtumat
Keskeiset käsitteet: synti, armo ja rakkaus
Mitä tekisin kun olen valmis: Fiilis-vihko (Opin...), omia tarinoita, piirrän, ongelmamonisteet, luen, autan toisia
Merkitsithän wilmaan viikkoarvioinnin.
__________________________________________________________________
4. luokka
matematiikka: Milli s. 102-103, 106-107, 110-111 (perustehtävät, minimi), lisäksi tehdään Bingelin ja toisen aukeaman tehtäviä, mökit kotitehtävinä
äidinkieli: sanaluokkakertausta, sanaluokkakoe, Huima s. 88-89, harjoituskirja s. 116-119
monisteet:
ympäristöoppi: paikkaoppia (kevään merkit), aikuiset osaavat auttaa, liikunta, puhtaus ja lepo kuuluvat päivään (31 ja 33)
englanti: chapter 10
kuvataide: emoj-viestien tekoa
uskonto: ryhmätyöt jatkuvat, pääsiäiselokuvan lopetus
Raamattua, Uusi ja Vanha Testamentti.
Kirkkovuodesta, elämänkaaren kristilliset rituaalit (kaste ja konfirmaatio) sekä niihin liittyvä moninainen tapakulttuurista.
Kirkko uskonnollisena rakennuksena, siihen liittyvään symboliikka (esim. kyyhky), virret ja muu hengellinen musiikki.
- Kymmenen käskyä
- Pääsiäisen tapahtumat Vanhassa ja Uudessa Testamentissa; niiden merkitys ja yhteys toisiinsa
- Helatorstain tapahtumat
- Helluntain tapahtumat
Keskeiset käsitteet: synti, armo ja rakkaus
yhteiskuntaoppi: harrastus
Mitä tekisin kun olen valmis: Fiilis-vihko (Opin...), omia tarinoita, piirrän, ongelmamonisteet, luen, autan toisia
Merkitsithän wilmaan viikkoarvioinnin.
__________________________________________________________________
liikunta: ulkovarusteet
käsityö (3.-4.-luokka): asuntomessut, 3D-työ (avaimenperä ja kynäkoriste), ompelukortti
Valmistetaan tuotteita ja teoksia, joiden toteuttamiseen käytetään monenlaisia käsityössä tarvittavia valmistusteknikoita, työvälineitä, koneita ja laitteita. Työskennellään itse tehdyn suunnitelman ohjaamana.
Perustyötapoja: ompelu, neulonta, virkkaus, mahdollisuuksien mukaan kankaanpainanta ja/tai kirjonta, elektroniikka, puuntyöstö, metallintyöstö, mahdollisuuksien mukaan muovintyöstö.