
4. luokka
EN KU KS LI MA YH AI YL
kokonaisopetus
ti: kuusitiaisleikki, kyllä-ei-väittämät, säänmukaiset varusteet, mittaamista
ke: hiihtoa/luistelua (säävaraus)
to: hiihtoa/luistelua (säävaraus), säänmukaiset varusteet, ulkona iltapäivällä, mittaamista
kello 8.10 | maanantai | tiistai | keskiviikko | torstai | perjantai |
8.15 | käsityö | matematiikka (ulkotunti) | liikunta | ai | ai/ma |
9.00 | käsityö | ympäristöoppi | ympäristöoppi | ai(eo)lukeminen | ai2, ym 3-4 |
10.05-10.50 | äidinkieli | äidinkieli | matematiikka (eo) | ma 2 (eo), en3,yh4 | uskonto |
11.30-12.15 | musiikki | kuvataide |
äidinkieli (eo) kirjoittaminen |
ulkona en 2, ma 3-4 | |
12.30-13.15 | 3.-4.-lk englanti | kuvataide | en4, ue3(ai3) | liikunta | |
13.30-14.15 | 4.lk valinnainen |
______________________________________________________________________________________________________________
2. luokka
matematiikka: Milli s.54-55, 58-59, 62-63, 66-67 (perustehtävät, minimi), lisäksi tehdään Bingelin ja toisen aukeaman tehtäviä, mökit kotitehtävinä
äidinkieli: Vilske Pipotin ikävä 66-67, 68-69, jaksoarviointia
Taitojen vihko b s. 8-9, 10-21
ympäristöoppi: happea elimistöösi, sattuu ja tapahtuu (25)
englanti: Happy New Year, talvi, lemmikit ja maatilan eläimet, huonekaluja, adjektiiveja, prepositioita, Valentine's day, Book creator,
kuvataide: sydän ystävälle, kissalle takki, ystävyyden puu
uskonto: Nooa rakenna arkki!
Mitä tekisin kun olen valmis: Fiilis-vihko (Opin...), omia tarinoita, piirrän, ongelmamonisteet, autan toisia
3. luokka
matematiikka: Milli s. 70-71, 74-75, 78-79, 82-83 (perustehtävät, minimi)tehdään Bingelin ja toisen aukeaman tehtäviä, mökit kotitehtävinä
äidinkieli: Huima s. 70-71 (kirjoitus) s. 72-73, kirjavinkkausvideo: Tyttö ja naakkapuu
Tehtäväkirja s. 112-115 (Jemma) monisteet: juonipiirros 129
ympäristöoppi: paikkaoppi
englanti: chapter 8, chapter 9
kuvataide: British school uniforms
uskonto: ryhmätyöt jatkuvat
Raamattua, Uusi ja Vanha Testamentti.
Kirkkovuodesta, elämänkaaren kristilliset rituaalit (kaste ja konfirmaatio) sekä niihin liittyvä moninainen tapakulttuurista.
Kirkko uskonnollisena rakennuksena, siihen liittyvään symboliikka (esim. kyyhky), virret ja muu hengellinen musiikki.
- Kymmenen käskyä
- Pääsiäisen tapahtumat Vanhassa ja Uudessa Testamentissa; niiden merkitys ja yhteys toisiinsa
- Helatorstain tapahtumat
- Helluntain tapahtumat
Keskeiset käsitteet: synti, armo ja rakkaus
Mitä tekisin kun olen valmis: Fiilis-vihko (Opin...), omia tarinoita, piirrän, ongelmamonisteet, luen, autan toisia
Merkitsithän wilmaan viikkoarvioinnin.
__________________________________________________________________
4. luokka
matematiikka: Milli s. 66-67, 70-71, 74-75, 78-79 mittaaminen (perustehtävät, minimi), lisäksi tehdään Bingelin ja toisen aukeaman tehtäviä, mökit kotitehtävinä
äidinkieli: Huima s. 76-77 78-79 Tehtäväkirja s. 100-109, sanaluokkakoe
monisteet: juonipiirros 150, 173-174
Jemma-tehtävä s. 67 (oppikirja)
ympäristöoppi: paikkaoppia
englanti: chapter 8, chapter 9
kuvataide: Juhlapäivä (USA)
uskonto: ryhmätyöt jatkuvat
Raamattua, Uusi ja Vanha Testamentti.
Kirkkovuodesta, elämänkaaren kristilliset rituaalit (kaste ja konfirmaatio) sekä niihin liittyvä moninainen tapakulttuurista.
Kirkko uskonnollisena rakennuksena, siihen liittyvään symboliikka (esim. kyyhky), virret ja muu hengellinen musiikki.
- Kymmenen käskyä
- Pääsiäisen tapahtumat Vanhassa ja Uudessa Testamentissa; niiden merkitys ja yhteys toisiinsa
- Helatorstain tapahtumat
- Helluntain tapahtumat
Keskeiset käsitteet: synti, armo ja rakkaus
yhteiskuntaoppi:
Mitä tekisin kun olen valmis: Fiilis-vihko (Opin...), omia tarinoita, piirrän, ongelmamonisteet, luen, autan toisia
Merkitsithän wilmaan viikkoarvioinnin.
__________________________________________________________________
liikunta: ulkovarusteet
käsityö (3.-4.-luokka): asuntomessut, 3D-työ (avaimenperä ja kynäkoriste), ompelukortti
Valmistetaan tuotteita ja teoksia, joiden toteuttamiseen käytetään monenlaisia käsityössä tarvittavia valmistusteknikoita, työvälineitä, koneita ja laitteita. Työskennellään itse tehdyn suunnitelman ohjaamana.
Perustyötapoja: ompelu, neulonta, virkkaus, mahdollisuuksien mukaan kankaanpainanta ja/tai kirjonta, elektroniikka, puuntyöstö, metallintyöstö, mahdollisuuksien mukaan muovintyöstö.