
4. luokka
EN KU KS LI MA YH AI YL
kokonaisopetus
Härkäviikot alkavat.
perinneleikkinä numeroleikki
ke: loppiainen
to: 8.15- 13.15
pe: 8.15-11.15
kello 8.10 | maanantai | tiistai | keskiviikko | torstai | perjantai |
8.15 | käsityö | matematiikka (ulkotunti) | liikunta | ai | matematiikka |
9.00 | käsityö | ympäristöoppi | ympäristöoppi | ai(eo)lukeminen | ai2, ym 3-4 |
10.05-10.50 | äidinkieli | äidinkieli | matematiikka (eo) | ma 2 (eo), en3,yh4 | uskonto |
11.30-12.15 | musiikki | kuvataide |
äidinkieli (eo) kirjoittaminen |
ulkona en 2, ma 3-4 | |
12.30-13.15 | 3.-4.-lk englanti | kuvataide | en4, ue3(ai3) | liikunta | |
13.30-14.15 | 4.lk valinnainen |
______________________________________________________________________________________________________________
2. luokka
matematiikka: Milli s. 6-7, 10-11, 14-15, 18-19, 22-23 (perustehtävät, minimi), lisäksi tehdään Bingelin ja toisen aukeaman tehtäviä, mökit kotitehtävinä
äidinkieli: Vilske s. 54-55 Valkoinen sulka, Taitojen vihko s. 78-79, 80-81, Vilske s. 56-57 Sen pituinen se, s. 58-59 (luetaan) Taitojen vihko s. 84-89, 90-94
Milli-kirja tarina s. 4-5 kuvasta
ympäristöoppi: Aivot - kehosi ohjauskeskus, yli 600 lihasta
englanti: Happy New Year, talvi, lemmikit ja maatilan eläimet, huonekaluja, adjektiiveja, prepositioita, Valentine's day
kuvataide: askartelu Kettu
uskonto:
Mitä tekisin kun olen valmis: Fiilis-vihko (Opin...), omia tarinoita, piirrän, ongelmamonisteet, autan toisia
Merkitsithän wilmaan viikkoarvioinnin.
__________________________________________________________________________________________________
3. luokka
matematiikka: Milli s. 6-7, 10-11, 14-15, 18-19, 22-23 (perustehtävät, minimi), lisäksi tehdään Bingelin ja toisen aukeaman tehtäviä, mökit kotitehtävinä
äidinkieli: Milli-kirja tarina s. 4-5 kuvasta, Huima s. 54-55, 56-57, Tehtäväkirja s. 90-91, 92-93
ympäristöoppi: Talven vietto levossa kappale 25, luonto-sopeutuu-talveen, kappale 26
englanti: chapter 7
kuvataide: eläinten jälkiä
uskonto: Jerikon valtaus, ryhmätyöt alkavat
Raamattua, Uusi ja Vanha Testamentti.
Kirkkovuodesta, elämänkaaren kristilliset rituaalit (kaste ja konfirmaatio) sekä niihin liittyvä moninainen tapakulttuurista.
Kirkko uskonnollisena rakennuksena, siihen liittyvään symboliikka (esim. kyyhky), virret ja muu hengellinen musiikki.
- Kymmenen käskyä
- Pääsiäisen tapahtumat Vanhassa ja Uudessa Testamentissa; niiden merkitys ja yhteys toisiinsa
- Helatorstain tapahtumat
- Helluntain tapahtumat
Keskeiset käsitteet: synti, armo ja rakkaus
Mitä tekisin kun olen valmis: Fiilis-vihko (Opin...), omia tarinoita, piirrän, ongelmamonisteet, luen, autan toisia
Merkitsithän wilmaan viikkoarvioinnin.
__________________________________________________________________________________________________
4. luokka
matematiikka: Milli s. 6-7, 10-11, 14-15, 18-19, 22-23 (perustehtävät, minimi), lisäksi tehdään Bingelin ja toisen aukeaman tehtäviä, mökit kotitehtävinä
äidinkieli: Milli-kirja tarina s. 4-5 kuvasta, Huima s. 62-63, 64-67 (t. 1-3), Tehtäväkirja s. 90-91, 92-93
ympäristöoppi: Talven vietto levossa kappale 25, luonto-sopeutuu-talveen, kappale 26
englanti: chapter 7
kuvataide: Huima s. 67 (t. 4 Jemma)
uskonto: Jerikon valtaus, ryhmätyöt alkavat
Raamattua, Uusi ja Vanha Testamentti.
Kirkkovuodesta, elämänkaaren kristilliset rituaalit (kaste ja konfirmaatio) sekä niihin liittyvä moninainen tapakulttuurista.
Kirkko uskonnollisena rakennuksena, siihen liittyvään symboliikka (esim. kyyhky), virret ja muu hengellinen musiikki.
- Kymmenen käskyä
- Pääsiäisen tapahtumat Vanhassa ja Uudessa Testamentissa; niiden merkitys ja yhteys toisiinsa
- Helatorstain tapahtumat
- Helluntain tapahtumat
Keskeiset käsitteet: synti, armo ja rakkaus
yhteiskuntaoppi:
Mitä tekisin kun olen valmis: Fiilis-vihko (Opin...), omia tarinoita, piirrän, ongelmamonisteet, luen, autan toisia
Merkitsithän wilmaan viikkoarvioinnin.
__________________________________________________________________________________________________
liikunta: ulkovarusteet
käsityö (3.-4.-luokka): Asuntomessut, 3D-työ (avaimenperä ja kynäkoriste), ompelukortti
Valmistetaan tuotteita ja teoksia, joiden toteuttamiseen käytetään monenlaisia käsityössä tarvittavia valmistusteknikoita, työvälineitä, koneita ja laitteita. Työskennellään itse tehdyn suunnitelman ohjaamana.
Perustyötapoja: ompelu, neulonta, virkkaus, mahdollisuuksien mukaan kankaanpainanta ja/tai kirjonta, elektroniikka, puuntyöstö, metallintyöstö, mahdollisuuksien mukaan muovintyöstö.