Tämä on käyttäjän Janne Korsimo suunnitelma. Osa kurssia Opettajien TVT-taidot - Oppimisprossityökalut.
Edustore
Edustore on keskitetty sähköisten oppimateriaalien hankintakanava. Saat myös jaettua materiaalit oppilaille. Edustoren kautta voit koekäyttää jokaista materiaalia lukuvuoden aikana 2 viikkoa.
Edustoren käyttö ja materiaalin tuominen Deskuun ja jakaminen oppilaalle
- Avaa Desku
- Avaa Deskusta Kuvakkeet valikko (vasen yläkulma)
- Klikkaa + merkkiä Oppimateriaalit otsikon alta, kirjoita tarvittaessa nimesi ja sähköpostiosoitteesi
- Valmiiksi ostettu materiaali:
- Omalla sivulla näet materiaalit, jotka koulu on hankkinut. Klikkaa materiaalissa olevaa Alustalle linkkiä.
- Materiaalia ei ole ostettu, 2 viikon koekäyttö
- Klikkaa Edustoren ylhäältä Kauppa -linkki
- Etsi sopiva materiaali ja klikkaa Koekäyttö
- Mene takaisin oamlle sivulle ja paina Alustalle
- Sivu palautuu Deskuun. Valitse Jakaminen välilehti
- Kirjoita Ryhmät kentästä voit hyödyntää automaattisia ryhmiä. Ryhmän nimi alkaa aina 2 numeroisella lukuvuodella, esim lukuvuosi 2020-2021, ryhmä alkaa 20- tai LV 2021-2022 ryhmä alkaa 21-
- Omia Wilma -ryhmiä. Ryhmän nimi: lv-opelyhenne-aine-ryhmä..., esim. 20-Kmo-BG-7A. Opelyhteesi läydät mm. omasta Wilman lukkarista.
- Koulukohtaisia luokkaryhmiä. Ryhmän nimi: lv-koululyhenne-luokka. Esim. 20-ma-7a. Koulun lyhenteet
- Maunun koulu: ma
- Kirkonkylän koulu: kk
- Hiidenvainion koulu: hv
- Merttelän koulu: me
- Laukolan koulu: la
- Paina ryhmän edessä olevaa + nappia
- Tallenna ja laatta on jaossa oppilailla Deskussa
Ohjevideo
- 1. Yhteisen tekstin tuottaminen
- 2. Yhteisen esityksen luominen
- 3. Oppimisprosessin dokumentointi
- 4. Portfolio oppimisessa - Google Sivustot
- 5. Työ-palautus-arviointi-Classroom
- 6. Sivustot projektialustaksi (Google)
- 7. Sivustot projektialustaksi (O365)
- 8. Mediataidot 2 Somen käyttötaidot
- 9. Ohjelmointi 1
- 10. Ohjelmointi 2
- 11. Oppimisprosessin automatisoitu arviointi
- 12. Digitaalinen koe
- 13. Valmiin sähköisen oppimateriaalin hyödyntämi
- 14. Drillitehtäviä somevälineillä
- 15. Opetuksen suunnittelu sähköisesti
- 16. Opetusvideo-Dreambroker
- 17. Oppimisprosessin pelillistäminen
- 18. Kuvankäsittely 1
- 19. Videon editointi-Windows Live
- 20. Blogi projektialustana
- 20. Monialainen projekti yhdessä
- 22. Portfolio oppimisessa - Classroom
- 23. Portfolio oppimisessa - Onenote
- 23. Käsitekartta
- 24. Otavan oppimisympäristö
- 25. Ville oppimisympäristö
- 26. Uutiset opetukseen - Yle Triplet
- 27. Portfolio oppimisessa-Seesaw
- 28. Opetusvideo-iPad
- 30. Työ-palautus-arviointi-Teams
- 31. Opettajan testitehtävä
- 32. Edustore
- 33. Kuvakaappaus+Opentunti
- 34. Studeon materiaalin käyttö
- 35. Reactored - Kielet