×

Sovitaan toiminnasta

Sovitaan yhteisistä käytänteistä

  1. Miten oppilasagentit näkyvät koulussa? Esim.
    1. Sovitaan vuorot ruokavälituntitoiminnalle?
    2. Erikoispäivien toiminta?
    3. Koulutukset? Kokonaisia päiviä vain puolikkaita?
    4. Seuraava kokoontuminen
  2. IT-oppilasagentin vastuut?
  3. Whatsapp ryhmän perustaminen?
  4. Opettajien auttaminen?
  5. Huppari vai t-paita. Otetaan koot ylös
  6. Ulkopuolisten auttaminen? Esim. eläkeläisapu?

Kirjaukset

  1. Ruokavälituntitoiminta
    1. Syksy, ti + to klo 11.00-11.25
      oppilaspari Viikko päivämäärät
       Rasmus+Lassi F 39 25.9. - 29.9.
       Ronja+Vivian 40 2.10. - 6.10.
       Arttu 41 9.10. - 13.10.
       Martiina+Teemu 42 16.10. - 20.10.
       Lassi A 43 23.10. - 27.10.
       Samuli 44 30.10. - 3.11.
       Meri 45 6.11. - 10.11.
       Rasmus+Lassi F 46 13.11. - 17.11.
       Ronja+Vivian 47 20.11. - 24.11.
       Arttu 48 27.11. - 1.12.
       Martiina+Teemu 49 4.12. - 8.12.
       Lassi A 50 11.12. - 15.12.
       Samuli 51 18.12. - 21.12.
    2. Kevät
      Oppilaspari Viikko päivämäärät
        3 16.1. - 20.1.
        4 23.1. - 27.1.
        5 30.1. - 3.2.
        6 6.2. - 10.2.
        7 13.2- 17.2.
        9 27.2. - 3.3.
        10 6.3. - 10.3.
        11 13.3. - 17.3.
        12 20.3. - 24.3.
        13 27.3. - 31.3.
        14 3.4. - 7.4.
        15 10.4. - 14.4.
        16 17.4. - 21.4.
        17 24.4. - 28.4.
        18  
        19  
        20  
        21  

 

IT-oppilasagenttien toiminta ja tavoitteet

Jokaisesta koulusta jokaiselta valitaan lukuvuosittain 10 - 20 it-oppilasagenttia, jotka toimivat luokan IT-asiantuntijoina arjessa. Oppilasagentteja koulutetaan tehtävää 3-5 kertaa vuodessa yhden koulupäivän ajan. It-agentit toimivat tekniikan asiantuntijoina uuden
opetussuunnitelman mukaisissa monialaisissa oppikokonaisuuksissa ja teemapäivissä.
Koulujen TVT vastaavat kokoontuvat 2-3 kertaa vuodessa suunnittelemaan IT-oppilasagenttien koulutussisältöä ja he kouluttavat oman koulun it-oppilasagentit.
 
Oppilasagettien avulla voidaan toteuttaa entistä monipuolisempia oppiainerajat ylittäviä kokonaisuuksia, jossa hyödynnetään tekniikkaa apuna. Monipuolinen tekniikan hyödyntäminen koko koulun yhteisissä projekteissa myös edistää oppilaiden TVT-taitojen
kehittymistä osana normaalia oppimista. Samalla TVT-välineet tulevat luontevaksi osaksi koulutyötä.