×

Tämä on käyttäjän Laura Kokkonen-Uhinki suunnitelma. Osa kurssia Etäpäivät.

Ke 6.5.

Opiskelijan ohje

1. oppitunti: englanti

*Kuuntele Extra 12 Sanomapron sivuilta (sarjakuva Jaakko ja pavunvarsi). Seuraa samalla kirjasta, tekstikirjan s. 78-80.

*Tee työkirjasta s. 139 (ne kohdat, jotka osaat)

*Tee Reminder-sivu 143 kokonaan ja lähetä kuva Seesawiin.

 

2. oppitunti: liikunta

*tee retki lähimetsään ja ota pieni eväs mukaan

*etsi paikka (ison puun juurella, kivellä tai jokin muu) ja pidä evästauko

*istuskele rauhassa, kuuntele luonnon ääniä ja rauhoitu (Mitä ääniä kuulet ja mitä tuoksuja haistat? Näetkö eläimiä?)

*luonto jatkaa poikkeustilasta huolimatta omaa elämäänsä normaalisti

*Älä jätä eväsroskia luontoon!

 

 

 

 

3. oppitunti: YM-live klo 10.15

*läksyn tarkastus (monisteet 25-26 ja iso avaruusmoniste)

*uutena asiana kpl 27: Kitka ja ilmanvastus ovat voimia

*kaksipuolinen moniste kpl 27 (nipussa)

 

4.-5. oppitunti: kuvataide 2 työtä

*Ota padilla kuva, jonka otsikko on "Poikkeustila" tai "Etäkoulu".
 
*Mieti, mitä haluat kuvassa näkyvän: oma huone, työpiste, kirjakasat, sinä itse tekemässä koulutöitä; jotain mikä kertoo, että tämä on todellakin poikkeuksellista aikaa. (Jos haluat olla itse kuvassa, voit pyytää perheenjäsentä ottamaan kuvan.)
 
*Jaa kuva opettajalle joko Onedriveen tai Seesawiin. Opettaja tulostaa kuvan koulussa.
 
*Kootaan kuvista näyttely koulun seinälle, ja siellä se on odottamassa, kun palaamme kouluun.
 
*Mieti seuraavia asioita ja kirjoita kokonaisin virkkein äidinkielen vihkoon:
  • Miksi valitsit juuri tämän kuvan?
  • Mitä kuvassa tapahtuu?
  • Millainen on kuvan tunnelma?
  • Miten poikkeustila näkyy kuvassa?

*Äitienpäiväkortti toisena työnä

  • tarvitset yhden piirustuspaperin, sakset, liimapuikon ja sanoma- tai aikakausilehtiä
  • katso vinkkiä linkistä: äitienpäiväkortti
  • kirjoita, leikkaa ja liimaa korttiin omaan äitiisi tai isoäitiisi sopivia sanoja, lauseita ja kuvauksia  

Kurssin tavoitteet

Ohjeita oppilaiden etäpäiville päivittäin.