×

TI 5.5.

1. OPPITUNTI: SUK

*tee työkirjasta s. 146-147

*ole huolellinen

*muista yhdyssanasääntö: voiko sanojen väliin laittaa adjektiivin tai kin-tavun (esim. jalkapallo, ei toimi: jalkakin pallo)

 

2. OPPITUNTI: MA-LIVE klo 10.15

 

3. OPPITUNTI: YM

*lue kpl 26, sivut 134-137

*kirjoita vihkoon tauluteksti Seesawista

*tee monistenipusta kpl:n 26 moniste ja lähetä kuva Seesawiin

 

4-5.OPPITUNTI: KS

*Etsi kotoa joku korjaamista tai huoltoa vaativa esine tai vaate, jonka huollat / korjaat tarvittaessa huoltajan tai opettajan ohjeita noudattaen

*Esine voi olla esim:

  • tuoli, jonka jalka on irrallaan tai heiluu --> liimaus / naulaus / ruuvaus kiinni
  • pyörä, jonka ketjut kaipaavat rasvausta / kiristämistä / sisäkumi on puhjennut --> korjaus
  • laite, jonka paristot ovat loppuneet --> paristojen vaihto, puhdistus
  • esine, josta on osa irronnut --> liimaus / teippaus / uuden osan tuunaus
  • vaate, jossa on pieni reikä tai repeämä --> ompelu neulan ja oikeanvärisen langan kanssa
  • kengät, jotka kaipaavat puhdistusta, nauhojen vaihtoa, lankkausta tai muuta suojakäsittelyä --> hoida kuntoon

*Ota kuva esineestä ennen korjausta / huoltoa sekä korjauksen / huollon jälkeen. Kerro kuvateksteissä myös, mitä teit esineelle. Palautus Seesawiin tämän viikon aikana.

*Muista, että melko moneen korjaukseen ja huoltoon löytyy videoita sekä ohjeita myös netistä - näitä saa vapaasti käyttää!

 

Ohjeita oppilaiden etäpäiville päivittäin.