×

ti 24.3.

TIISTAI 24.3.

 

1. OPPITUNTI: YM

*Afrikka-visa

*tee Otavan oppilaanmaailmasta (sait salasanasi omaan wilmaan) digimediatehtävä kpl 35

*lähetä kpl 34 tehdystä monisteesta (kasvillisuusalueet) kuva Seesawin ympän kansioon

 

2. OPPITUNTI: MU

Tunnetko jonkun vanhemman henkilön, joka on nyt paljon yksin Korona-viruksen takia? Pystytkö soittamaan hänelle? Jos vastasit kyllä molempiin kysymyksiin, niin hyvä! Jos puolestaan puhelu ei onnistu, haastattele sen sijaan kotoasi löytyvää aikuista.

Aloita esittelemällä itsesi ja kysymällä saatko haastatella henkilöä musiikin koulutehtävään liittyen.

Kysele seuraavia kysymyksiä, mutta ei haittaa, jos ajaudutte puhumaan jostain ihan muusta. Kirjoita juttelutuokiostanne lyhyt, vapaamuotoinen haastatteluraportti.

-Nimi: ketä haastattelit?

- Millaista musiikinopetus oli kouluaikanasi? 

- Millaisia lauluja koulussa laulettiin, kun olit lapsi?

- Mitä musiikkia kuulit tai lauloit koulun ulkopuolella?

- Mikä oli lempilaulusi lapsena? Miksi se oli lempilaulusi?

- Tuleeko mieleesi jokin musiikkiin liittyvä mukava muisto lapsuudestasi?

 

Jos haluat, voit kysyä myös:

- Voitko opettaa minulle pätkän jotain vanhaa laulua? 

Muista kiittää haastattelusta, kun lopetatte puhelun.

 

3.OPPITUNTI: MA

*ole paikalla pädillä Teamssissa viimeistään klo 10.15

*tämä oppitunti pidetään livenä yhdessä

 

4. OPPITUNTI

*Aloitetaan etäoppilaan päiväkirja

*kirjoita viikottain (joka tiistain äidinkielen tehtävänä) tunnelmia, ajatuksia, onnistumisia, haasteita: miten etäopiskelu on sinulla sujunut.

*kirjoita päiväkirjaasi kokonaisin virkkein

*tee päiväkirja BookCreatorilla, sillä sinne voit lisätä myös kuvia

 

5.-6. OPPITUNTI: KÄSITYÖ (molemmat luokat)

*polkupyörän peseminen+huolto

*Pese polkupyöräsi kiiltäväksi. Ota kuva ennen ja jälkeen toimenpiteen. Kuvat lähetetään Seesawin käsityö-kansioon.

*Pumppaa renkaisiin tarvittaessa ilmaa, testaa kilikellon ja valon toimivuus. 

*Öljyä ketjut mikäli se on mahdollista.

 

Ohjeita oppilaiden etäpäiville päivittäin.