×

Tämä on käyttäjän Janne Korsimo suunnitelma. Osa kurssia TaiKoo.

6.lk: Lisätehtäviä SumoCodeen

Opiskelijan ohje

Tukti seuraavia koodeja

Koita myös muuttaa koodissa olevia arvoja ja muuttujia ja kokeile, miten ne vaikuttavat toimintaan

  1. Säännöllinen 6 kulmio, https://sumo.app/works/taikoocodeex1
  2. Spiraali, https://sumo.app/works/taikoocodeex2
  3. Talo, https://sumo.app/works/taikoocodeex3 
  4. Kynään vauhtia, https://sumo.app/works/taikoocodeex4 

Kurssin tavoitteet

Taidetta koodissa -materiaali tarjoaa peruskoulun opettajille helposti lähestyttäviä ja sovellettavissa olevia ratkaisuja ohjelmallisen ajattelun ja koodauksen opetukseen kuvataiteen keinoin.

Kokonaisuudessa keskitytään 5-7 luokkien opetussuunnitelman L5 (tieto- ja viestintäteknologia) toteutukseen kuvataiteen keinoin. Opetussuunnitelman sisältöön voit tutustua tarkemmin alla olevista linkeistä

Hankkeen takana on joukko opettajia, opiskelijoita ja yritysalan vaikuttajia, jotka haluavat rikkoa ohjelmointia koskevia stereotypioita ja innostaa kaikkia ohjelmoinnin pariin. Hanke on yleishyödyllinen, ja sen toteutuksesta vastaavat Nitomani School Oy sekä Opentunti Ry. Hankkeen rahoittajana toimii Ilkka Paananen.