×

7.lk: Tehtävä 1 - Someavaruus

Kuvaa itseäsi kiertäville kiertoradoille niitä palveluita ja alustoja, joita käytät mediassa. Voit kuvata itseäsi lähemmille kiertoradoille alustat, jotka koet itsellesi tärkeimmiksi ja kauemmaksi itsestäsi ne palvelut, joita käytät vähemmän. Voit kuvata alustojen tärkeyttä myös varioimalla planeettojen kokoa. 

Kuvaa samankaltaiset palvelut keskenään samalle kiertoradalle. Palveluita voisi jakaa eri kiertoradoille esimerkiksi seuraavin perustein: ääni, pikaviestipalvelut, sosiaalinen media, video, tiedonhaku, opiskeluun liittyvät palvelut jne.  Osa kiertoradoista voi tarvittaessa risteytyä keskenään.

Voit tehdä tehtävän haluamallasi tekniikalla joko koneella tai käsin. Esim. Sumo Paint tai muu ohjelma, jota olet tottunut käyttämään. Käsin voit tehdä tehtävän kollaasina leikaten ja liimaten tai maalaamalla tai piirtämällä. Voit myös yhdistää kaikkia edellä mainittuja tekniikoita. Käytä luovuutta, sinun tuotoksesi ei missään nimessä tarvitse näyttää samalta kuin esimerkkikuva. Voit kuvata itsesi haluamallasi tavalla ja ympäristö/avaruus on sinun oma maailmasi ja juuri sinun näköisesi.

Mallikuvaa voi tarkastella viereiseltä välilehdeltä.

Taidetta koodissa -materiaali tarjoaa peruskoulun opettajille helposti lähestyttäviä ja sovellettavissa olevia ratkaisuja ohjelmallisen ajattelun ja koodauksen opetukseen kuvataiteen keinoin.

Kokonaisuudessa keskitytään 5-7 luokkien opetussuunnitelman L5 (tieto- ja viestintäteknologia) toteutukseen kuvataiteen keinoin. Opetussuunnitelman sisältöön voit tutustua tarkemmin alla olevista linkeistä

Hankkeen takana on joukko opettajia, opiskelijoita ja yritysalan vaikuttajia, jotka haluavat rikkoa ohjelmointia koskevia stereotypioita ja innostaa kaikkia ohjelmoinnin pariin. Hanke on yleishyödyllinen, ja sen toteutuksesta vastaavat Nitomani School Oy sekä Opentunti Ry. Hankkeen rahoittajana toimii Ilkka Paananen.