3. luokka
BI EN KU KS LI MA MU KT IT PRO TN TS FI ET
alakoulu kirkonkylä etäopiskelu kotikoulu 3.luokka 3lk
- Keskiviikko 18.3. - aloitus
- Tiistai 24.3.
- Torstai 19.3.
- Perjantai 20.3.
- Maanantai 23.3.
- Keskiviikko 25.3.
- Torstai 26.3.
- Perjantai 27.3.
- Maanantai 30.3.
- Tiistai 31.3.
- Keskiviikko 1.4.
- Torstai 2.4.
- Perjantai 3.4.
- Maanantai 6.4.
- Tiistai 7.4.
- Keskiviikko 8.4.
- Torstai 9.4.
- Tiistai 14.4.
- Keskiviikko 15.4.
- Torstai 16.4.
- Perjantai 17.4.
- Tiistai 21.4.
- Keskiviikko 22.4.
- Torstai 23.4.
- Perjantai 24.4.
- Maanantai 27.4.
- Tiistai 28.4.
- Keskiviikko 29.4.
- Torstai 30.4.
- Maanantai 4.5.
- Tiistai 5.5.
- Keskiviikko 6.5.
- Torstai 7.5.
- Perjantai 8.5.
- Maanantai 11.5.
- Tiistai 12.5.
- Keskiviikko 13.5.
Keskiviikko 22.4.
YM:
- Ensi keskiviikkona 29.4. on YM etäkoe jaksosta 5 (s. 134-157)
- Kokeen aiheina ovat siis kevät, kevään kasvit, ravintoketjut, perhoset ja linnut
- Tällä ja seuraavilla YM-tunneilla kerrataan jakson aikana opittuja asioita
- Mene Yle Oppimisen lintujen muutosta ja pesinnästä kertovalle sivustolle
- Lue sivuston tekstit ja katso seuraavat videot:
- Hanhia keväisellä tulvapellolla ja
- Lintujen pesät
- Vastaa sivuston tekstien ja videoiden avulla YM-vihkoosi seuraaviin kysymyksiin:
- Miksi hanhia ja monia muita muuttolintuja tapaa keväisin pelloilla?
- Kerro, miten linnut suunnistavat muuttomatkoillaan.
- a) Millaisia erilaisia pesäpaikkoja näit ja kuulit olevan Lintujen pesät -videolla?
b) Piirrä mielestäsi erikoisin pesäpaikka lintuineen ja kerro kuvatekstissä, mistä lajista on kysymys.
- Lähetä vastauksesi kuvana Antille WhatsAppiin
MA:
- Lue huolellisesti opetusruutu s. 182
- Tee s.182-183 tehtävät sekä yksi taituritehtävä tai KT-ruutu s.184-185
- Kuuntele halutessasi vielä opetus Otso-sovelluksella
- Lähetä lopuksi kuva tehdyistä tehtävistä Antille WhatsAppiin
SUK:
- Jatkamme mainosten opiskelua
- Katso ensin tämä video:
(jos video ei toimi, klikkaa tästä)
- Vastaa vihkoon kokonaisilla virkkeillä
- Mistä voi tietää, että video on mainos?
- Mitä videossa mainostetaan?
- Kenelle mainos on suunnattu? Mistä sen voi päätellä?
- Millä adjektiiveilla mainosta voi kuvailla? Keksi ainakin kolme.
- Mitä mieltä olet mieltä olet mainoksesta? Onko se hyvä vai huono? Perustele.
- Lähetä kuva tehtävistä Antille WhatsAppiin
- Muista myös omavalintaisen Kunnari-kirjan lukeminen ja kirjallinen arviointi huhtikuun aikana
- Omavalintaisia kirjoja saa lukea ja arvioida useammankin
- Jokainen luettu lisäkirja lasketaan plussaksi arvioinneissa
KU:
- Tänään puramme koodia piirtämällä!
- Välineiksi tarvitset: Ruutupaperin, lyijykynän, viivottimen ja värikyniä
- Noudata alla olevan kuvan ohjeistusta:
(Jos ohje ei näy kunnolla, voit klikata sen uuteen selainikkunaan tai avata ja tallentaa sen kuvatiedostona tästä linkistä)
- Muista lopuksi kuvata työsi ja lähettää se Seesawin KU-kansioon
LI BONUSTEHTÄVÄ:
- Tässä ovat vielä kerran linkkeinä tämän vuoden Power Mover -tanssit harjoitteluvideoineen:
- Voit halutessasi harjoitella toisen tai molemmat tanssit (kestävät jonkun aikaa latautua)
- Tansseja pääset tanssimaan vapaaehtoisessa yhteistilaisuudessa (joko etäyhteyden välityksellä tai koululla) toukokuussa
- Voit myös harjoitella luokkakavereiden kanssa etäyhteydessä tansseja esim. Teamsin videopuhelujen välityksellä
- Hauskoja tanssihetkiä!
PÄIVÄN TEHTÄVIEN TARKASTUSLISTA:
- YM: Tee Yle Oppimis-sivustoon liittyvät tehtävät ja lähetä kuva WhatsAppiin
- MA: Tee s.182-183 sekä yksi taituritehtävä tai KT-ruutu s.184-185 ja lähetä kuva WhatsAppiin
- SUK: Tee Kalakaveri-videoon liittyvät tehtävät ja lähetä kuva WhatsAppiin
- KU: Tee kuviskoodaustyö ohjeiden mukaan ja lähetä kuva Seesawiin
KYSYTTÄVÄÄ? Ota tarvittaessa yhteyttä Teamsissa tai WhatsAppissa!
Kun päivän hommat on suoritettu, ota loppupäivä rennosti - muista taas ulkoilla!
Etäopiskeluohjeiden antaminen Kirkonkylän koulun 3-luokkalaisille.