×

Tämä on käyttäjän Arto Kortelainen suunnitelma. Osa kurssia Ohjelmointia ala-koulussa.

Scratch-ohjelmointia

Opiskelijan ohje

MUISTA NIMETÄ JA TALLENTAA TEHTÄVÄSI !!!!

1. Tee annettu koordinaatistotehtävä.

TEHTÄVÄ 1: Hahmosi piirtää koordinaatistoon neliön, suuremman neliön suorakulmion ja kolmion.

TEHTÄVÄ 2: Valitse Tuhattaiturin tehtävistä vähintään kaksi ja tee ne ohjeiden mukaan.

TEHTÄVÄ 3: Tee Scratch-kirjojen ohjeiden avulla projekti (peli, musisointi, animaatio, tietovisa tms.)

 

LISÄTEHTÄVÄ 1: Parantele ja kehittele tekemääsi projektia

LISÄTEHTÄVÄ 2: Tutki myös muiden tekemiä julkaistuja tehtäviä ja tee remiksauksia niistä.

 

 

Kurssin tavoitteet

  • Tutustutaan ohjelmointiin ja sen käsitteisiin.
  • Opitaan antamaan koneelle komentoja siirtämällä lohkoja skriptiin.
  • Tutustutaan lyhyesti ohjelmointiin ohjelmointikielellä
  • Ohjelmoidaan lyhyitä algoritmeja, projekteja ja pelejä

ERIYTTÄMINEN ja INTEGROINTI

  • Oppilaalla mahdollisuus edetä omaan tahtiin tukimateriaalin ja omien ideoiden avulla
  • Kokeillaan ohjelmointia Micro:bitillä ja Legoroboteilla, jos sellaisia on käytössä.
  • Ohjelmissa voidaan hyödyntää oppiaineiden sisältöjä. Hahmot voivat puhua englantia, tuottaa laskutoimituksia tai ottaa kantaa vaikkapa ympäristöasioihin.