Leo Syrjälä
Kurssi: KODA 2017
3 oppituntia
Luokka-aste
7.-9. luokka
7.-9. luokka
Oppiaineet
IT
IT
Hakusanat
muuttuja pisteytys ehtolause
muuttuja pisteytys ehtolause
Tavoitteet
- Ymmärrät, mikä on ehtolause.
- Osaat tehdä muuttujan, jota voi käyttää pelissä pisteiden laskemiseen
- Osaat pistää muuttujan näkyviin pelin taustalle ja siirtää sen oikeaan paikkaan
- Osaat tehdä koodin, joka lisää muuttujan arvoa yhdellä, jos toinen hahmo, esim. pallo, koskettaa toista hahmoa
- Osaat asettaa pisteet muuttujan arvoon 0, kun painetaa vihreää lippua
- Osaat vaihtaa taustaa, kun saavutetaan tietty pistemäärä.
Ohjeet
Käy läpi ohjeet
Harjoitus
- Jatka edellisellä tunnilla tekemääsi koodia, jossa on liikuteltava hahmo.
- Lisää työhön pisteytys.
- Lisää pisteiden keräämiselle jokin ehto (esim. hahmo osuu maaliin).
- Tee pisteytykselle ehto, joka muuttaa taustan tietyn pistemäärän jälkeen.