Leo Syrjälä
Kurssi: KODA 2017
3 oppituntia
Luokka-aste
7.-9. luokka
7.-9. luokka
Oppiaineet
IT
IT
Hakusanat
ohjelmointi tutustumimen scratch
ohjelmointi tutustumimen scratch
Parityö - Tee yhteenvedot haluamallasi välineellä (esim. word, powerpoint jne)
- Tee parin kanssa oma yhteenveto - Mitä ohjelmointi on? http://koodi2016.fi/ohjelmointi.html#section-2
- Selvitä seuraavat termit parisi kanssa, http://koodi2016.fi/ohjelmointi.html#section-3
- Muuttuja
- Algoritmi
- Funktiot
- Toistolause
- Ehtolause
- Listat
Jos open kanssa ei käyty esimerkkejä läpi, tutki seuraavia pelejä ja niiden koodeja. Koodit näet klikkaamalla katso sisälle. Huom. Joka hahmolle ja piirrokselle on omia koodeja.
- Yksinkertinen esimerkki pallopelistä, http://scratch.mit.edu/projects/45435590/#editor
- Esimerkki monista eri hahmoista ja niiden koodista, http://scratch.mit.edu/projects/45430054
- http://scratch.mit.edu/projects/41594418/?fromexplore=true (Pitkä ja monimutkainen koodi)