×

Tämä on käyttäjän Leo Syrjälä suunnitelma. Osa kurssia KODA 2017.

Tutustuminen ohjelmointiin

Opiskelijan ohje

Parityö - Tee yhteenvedot haluamallasi välineellä (esim. word, powerpoint jne)

  1. Tee parin kanssa oma yhteenveto  - Mitä ohjelmointi on? http://koodi2016.fi/ohjelmointi.html#section-2
  2. Selvitä seuraavat termit parisi kanssa, http://koodi2016.fi/ohjelmointi.html#section-3
    1. Muuttuja
    2. Algoritmi
    3. Funktiot
    4. Toistolause
    5. Ehtolause
    6. Listat

Jos open kanssa ei käyty esimerkkejä läpi, tutki seuraavia pelejä ja niiden koodeja. Koodit näet klikkaamalla katso sisälle. Huom. Joka hahmolle ja piirrokselle on omia koodeja.

  1. Yksinkertinen esimerkki pallopelistä, http://scratch.mit.edu/projects/45435590/#editor 
  2. Esimerkki monista eri hahmoista ja niiden koodista, http://scratch.mit.edu/projects/45430054
  3. http://scratch.mit.edu/projects/41594418/?fromexplore=true  (Pitkä ja monimutkainen koodi) 

Kurssin tavoitteet

Ohjelmoinnin perusteiden opettelua pääasiassa Scratchin avulla. Tämän jälkeen mukaan otetaan MicroBit.