×

Tämä on käyttäjän Pia Pöyri-Larsen suunnitelma. Osa kurssia Kirkonkylä 4B.

ke 6.5.

Opiskelijan ohje

Hyvää huomenta !

Söithän hyvin aamiaisen?

 

Tee heti aamusta annetut ympäristötiedon tehtävät, jotta ovat tehtyinä Teams-tapaamista varten! 

Tavataan Teamsissa klo 10.20 Ota ympäristötiedon kirjat ja vihko esille. Tehdään ympäristötietoa yhdessä.

Avaan Teamsin keskusteluanne varten klo 9.45.  

_________________________________________________________________________

ÄIDINKIELI

1. Lue s.178-179 

2. Laita marginaalit vihkoosi.

3. Kirjoita otsikko " Ainakin sata onnellista loppua" vihkoosi.

4. VASTAA KYSYMYKSIIN KOKONAISILLA VIRKKEILLÄ. 

 

                    - Kirjoita hyvällä käsialalla.

  1.  Miksi Touko Vuokkonen joutui keksimään itse satutuntien jutut?

  2.  Mistä kirjaruven parannusohje löytyi?

  3.  Miten kirjat parannetaan?

  4.  Mitä muuta kirjantuuletuspiknikillä tehtiin?

  5.  Miksi Herkunheimot olivat leiponeet Tavarataudit-kirjan tärkeimmät lauseet onnenkekseihin?

      MITÄ KUVASSA TAPAHTUU   - Tarkastele s.180-181 kuvaa.  

 6.  Mitä Sohvi tekee kuvassa?

 7.  Mitä Rana ja Viljo tekevät?

 8.  Millainen tunnelma kuvassa on?

 9.  Mtä merikarhu tekee?

10. Kuvittele itsesi kuvaan. Missä haluaisit siellä olla? Mitä tekísit?

11. Mitä erialisia tekstejä kuvasta löytyy?

12. Kuka kuvan henkilöistä haluaisit olla? Kerro, miksi haluaisit olla tämä henkilö?

 

6.  SELITÄ KÄSITTEET VIHKOOSI.

  - Mitä tarkoittaa -> 1. EPÄTOIVOINEN

                               2. ONNIKKA

                               3. ROUSKUTTAA

                               4. KEKO

 Tarkista huomenna aamulla Seesawissa tehtävät.

 

7. Katso Lasten Uutiset https://www.youtube.com/watch?v=r9pqfNxqzzU 

__________________Pidä taukoa n.15 min____________________________________________________

YMPÄRISTÖOPPI

1. Lue kirjasta s. 168- 171 -> LUE myös SeeSawista tekstit "Kuvien tarkastelu".

2. Laita marginaalit vihkoosi. Kirjoita otsikko "Kevät herättää matelijat".

3. Kirjoita TIIVISTELMÄ vihkoosi. 

  KIRJOITA KÄSITTEET :   1. herpetologia = matelija- ja sammakkoeläintiede

                                      2. herppibongari= matelija- ja sammakkoeläinharrastaja

4. Tee s. 171 t. 1. ja 2. 

 

5.   Tutustu seuraavaan aiheeseen: Suomen sammakkoeläimet.

      ->          LUE s. 172-175 läpi ->    tutki kuvia s.172 ja s.174

________________Pidä taukoa n. 30min.____________________________________________________

ENGLANTI

Päivän tehtävä on Teamsissa. Nähdään Teamsissä klo 11.30! Tee tehtävä ennen opetustuokiota tai sen jälkeen, muista palauttaa tehtävä.

___________________________________________________________________________________________

ÄIDINKIELI

Käsialaharjoituksia, jatka kirjoittamista punaiseen vihkoosi hyvällä käsialalla. 

Älä kiirehdi, tee rauhallisesti. Kirjoita n.30-45 min.

                             Pidä taukoa n.15 min.

LUE pulpettikirjaasi n. 30-45 min. Muista laittaa kirjaraportti Seesawiin luetusta kirjasta.

______________________________________________________________________________________

Mene ulos nauttimaan keväästä. Pelaa palloa tai tee uusi temppurata.

 

 

 

Kurssin tavoitteet

OIKEALTA LÖYDÄT KUNKIN PÄIVÄN OHJEET.

KATSO TARKKAAN OIKEAN PÄIVÄN OHJEET, VIIMEISIN OHJE ON AINA ALIMMAISENA.