×

Tämä on käyttäjän Pia Pöyri-Larsen suunnitelma. Osa kurssia Kirkonkylä 4B.

to 16.4.

Opiskelijan ohje

Hyvää huomenta kaikille!

 

Olethan muistanut syödä hyvän aamiaisen?

Teamsissa jatketaan oppimiskeskusteluiden parissa klo 8.30 alkaen. Ole koneen äärellä työskentelemässä.

_____________________________________________________________________________ 

ÄIDINKIELI

Lue LK s. 140  KERTAA vielä kielioppiosuus pronomineista.   

                                                   HUOM!!      Opettele ulkoa PERSOONAPRONOMINIT ja DEMOSTRATIIVIPRONOMINIT!!

   -> Kirjoita vihkoosi otsikot : a)   "Persoonapronominit"  Otskokon alle kirjoita siihen kuuluvat pronominit.

                                             b)   "Demonstratiivipronominit"  Otsikon alle kirjoita siihen kuuluvat pronominit.

Tee TK s. 104 t.3    ja      s.105 t. 2 ja t.3

_______________________Pidä tauko!  n. 15 min _______________________________

YHTEISKUNTAOPPI

1.Tarkista Seesawista tehtävät pylväsdiagrammista ja vastaukset.

 2.  s. 26-27 SUOMI ON KANSAINVÄLINEN 

3. Tarkista tehtävät s. 27.1.ja 2. 

4. Tarkista edellisen kerran tehtävät käsitteistä ja täydennä vastauksiasi, jos jotain puuttuu.

       KÄSITTEET:     Mitä tarkoittaa - KANSAINVÄLISYYS?

                                                   - KANSALAINEN?

                                                   - UUSSUOMALAINEN?

                                                   - PAKOLAINEN?

 

5. LUE s. 28-29 LAITA VIHKOOSI OTSIKKO:  DEMOKRATIA ON YHDESSÄ PÄÄTTÄMISTÄ

6. Kirjoita TÄRKEÄÄ vihkoosi. Muista marginaalit.

7. Tee s. 29   t 1,2,3

8. Seesawissa tehtäviä. Vastaa kysymyksiin ja kirjoita vihkoosi. Tehtävät 1 ja 2 tehdään.

9. Tutki ja kirjoita vihkoosi. Etsi netistä tietoa aiheesta:  "Miten kansalaisaloitteen voi tehdä ja mitä se vaatii toteutuakseen?"

______________________Pidä taukoa!    n. 30 min      Käy vaikka ulkoilemassa!  __________________________

ÄIDINKIELI

Lue LK s. 174-175 "Tavaratautien jäljillä"

Tee vihkoosi s.175  - Ratkaise ?-tehtävä ja kirjoita vastaus vihkoosi.

                            - Tee  t.1,2  Kirjoita taudin oireet ja tautien hoito-ohjeet vihkoosi.

 

 Katso Lasten Uutiset https://www.hs.fi/lastenuutiset/art-2000006474135.html

 

___________________Pidä pieni tauko n. 15 min________________________________________

MATEMATIIKKA

Tehdään s.178-179 kertausaukeamaa + s.181 KT t.1 

Tee myös Ville-tehtäviä, jotka ovat avoinna.

LISÄTEHTÄVIÄ OVAT s. 180-181  t.7, 8,9 ja 10.

 

_____________________________________________________________________________________________________

             

 

Kurssin tavoitteet

OIKEALTA LÖYDÄT KUNKIN PÄIVÄN OHJEET.

KATSO TARKKAAN OIKEAN PÄIVÄN OHJEET, VIIMEISIN OHJE ON AINA ALIMMAISENA.