
9. luokka
AI
kirjoittaminen puhekurssi
- Lauseenvastikkeet 23.3.
- Lauseenvastikkeet 24.3. ja kirjan lukeminen
- Soitto vanhukselle tai lenkki + kirjoitus
- Teams-tunti
- Teams-tunti + esseen aloitus
- Essee 2. tunti
- Esseen kirjoittaminen 3. tunti
- Teams-tunti + essee / kirja
- Alkukirjaimet
- Lukutunti ja yhdyssanat
- Teams-tunti (lyhenteet)
- Teams-tunti
- Rektio, pronominit ja passiivi sekä lukeminen
- Teams-tunti
- Kokeeseen lukua
- Koe + lukemista
- Lukutunti
- Puhuminen
- Lukutunti + Teams ja harjoitus
- Puhuminen
- Osalla romaanikysely, osalla tehtävä
- Osalla romaanikysely, osalla tehtävä
- Puhuminen, taukoa tai kirjoittamista
Soita jollekin yli 70-vuotiaalle (esim. isovanhemmallesi, naapurillesi tai muulle tutulle).
Tervehdi alussa ja kysele, mitä hänelle kuuluu. Kysy, miten hänen arkensa on nyt sujunut ja mitä hän on tehnyt. Kysy, onko hän ollut ulkona ja onko hän seurannut mediaa. Kysy myös, mikä on tehnyt hänet iloiseksi viime aikoina. Kuuntele todella ja ole läsnä siinä, mitä hän kertoo. Kirjoita kommentti puhelusta taas Classroomiin 25.3. päivän kohdalle.
TAI
Käy ulkona ja tarkkaile luontoa. Kirjoita aistihavainnoistasi kuvaus. Kirjoita vähintään yksi näkö-, kuulo-, tunto-, maku- ja hajuhavainto. Kuvaile myös jotakin tunnetta. Tekstin minimipituus on siis kuusi virkettä. Ota myös ulkona kuva, joka on värikäs, kaunis, hellyyttävä tai iloinen (tai keksi itse adjektiiivi) ja liitä se / ne Classroomiin.
Jos tänään haluat vain esim. puhua puhelun ja kertoa siitä suullisesti, olen paikalla Teamsissä ja voit tulla sinne kertomaan. Muutenkin voit tulla sinne juttelemaan ja kyselemään.