×

Tulevaisuuden oppimisympäristö

  1. Tehtävä on suunnitella ja mallintaa tulevaisuuden oppimisympäristöön tuote. (Esim. tuoli, sohva, pöytä, pulpetti, rahi, kuntopyörä, pelipöytä, pöytäryhmä, yms.)  
  2. Pohdi millaisessa oppimisympäristössä haluaisit opiskella ​ja oppia. Hae suunnitteluideoita netistä.
  3. Pohdi, mihin tuotteesi sijoitetaan koulussa.
  4. Suunnittele ensin luonnos paperille. Älä tyydy ensimmäiseen malliin, vaan kehitä ja monipuolista ideaa tarvittaessa. Opettaja hyväksyy paperille tehdyn suunnitelman.
  5. Paperille tehdyn luonnoksen pohjalta mallinna huonekalu Tinkercad-ohjelmalla. Käytä apuna align-komentoa ja flip-komentoa sijoitellessasi tuotteen osia. (Tinkercad->Learn->Starters->Align it!) 
  6. Lataa puhelimeen tai padille 3DBear-ohjelma. Siirrä valmis mallinnus 3DBear-ohjelmaan. Linkki: Katso tämä
  7. Käy sijoittamassa mallintamasi huonekalu luokkahuoneeseen tai muuhun valittuun oppimisympäristöön ja ota kuva valmiista tuotoksesta
  8. Käy näyttämässä kuva opettajalle. 
  9. Arvioi miten mallinnus ja sijoittaminen onnistui. Sopiiko mallinnettu huonekalu ympäristöön? Toimisiko se käyttötarkoituksessaan? Missä onnistuit ja missä olisi vielä parannettavaa?
  10. (Mahdollinen jatko)
  11. Valmistetaan mallinnettu tuote käsityön menetelmillä pari- tai ryhmätyönä kolmen hengen ryhmissä.

 

Kun olet saanut tehtävän valmiiksi käy vastaamassa seuraavaan kyselyyn:Oppilaiden kyselylomake