Janne Korsimo
Kurssi: Projektit
1 oppitunti
Luokka-aste
Muu
Muu
Oppiaineet
PRO
PRO
Hakusanat
1:1 laitteet matematiikan pedagogia sähköinen kirja ville
1:1 laitteet matematiikan pedagogia sähköinen kirja ville
- Matematiikan opiskelusta
- Tietotekniikan opiskelusta
- Digikasvisto-projekti
- matikka - tilastot
- Jälki-istunto
- Uutisprojekti - kuvaus
- Uutisprojektin ohjeet
- Koulun IT ratkaisut
- Open-it-perehdytys
- Kirje koteihin - alakoulun jouluprojekti
- Tutkiva kemisti
- Oppilaista Mertarannaksi
- Videointiprojekti - elokuva
- Matematiikkaa TVT:n tukemana
- Yle-Suomi 100
- 9lk TIV päättötyö
- Minecraft-kaavoitus
Alla on kuvattu lyhyesti pedagoginen malli matematiikkaan, kun oppilailla on käytössään henkilökohtainen laite
- Käytettävät sähköiset palvelut
- Tabletkoulun sähköinen oppikirja.
- Ville oppimisympäristö mekaanisten tehtävien harjoitteluun.
- Opentunti kurssin etenemiseen, yksilöllisen oppimisen mahdollistamiseen ja lisämateriaalin jakamiseen.
- Wilma, formatiivinen arviointi sekä kokeet toiminto etenemisen ilmoittamiseen huoltajille.
- Edison, palveluihin päästään sähköisen työpöydän kautta.
- Välivaiheet tehdään pääosin vihkoon, vastaukset kirjataan Tabletkouluun. Vihkoon voi kirjoittaa myös muistiinpanoja.
- Koko luokalle annettavaa opetusta hieman vähennetään, jotta aikaa jää pienten ryhmien tai yksittäisten oppilaiden auttamisenn
- Oppilaat tekevät Villestä tehtäviä kotona vähintää puoli tuntia viikossa. Muita kotitehtäviä ei ole. Kotitehtävät ovat siis yksilöllisiä eikä niitä tarkasteta yhteisesti
- Luokassa pyritään edistämään ryhmässä työskentelyä.
- Oppilaat tekevät formatiivisen arvioinnin 2-3 viikon välein, opettaja tekee arvioinnin vähintään kerran kurssissa
- Kurssin puolivälissä pidetään lyhyt henkilökohtainen keskustelu opettajan ja oppilaan välillä
- Kurssin lopuksi pidetään yhyt henkilökohtainen arviointikeskustelu opettajan ja oppilaan välillä
- Wilman koe toiminnolla merkitään 2-3 kertaa oppilaille ja huoltajille sähköisten oppimateriaalien tuottama tilastotieto tiedoksi
- Kirjan kappaleet yhdistetään isommiksi aihealueiksi. Opentuntiin kirjataan tieto, miten oppilaat voivat yksilöllisesti edetä.
- Tehtäviä tehdään kokonaisuudessa tehtävien tason mukaan, ei kirjan kappaleiden tehtäväjärjestyksessä.
- Yhteiset tehtävät, kaikki tekee-->tavoitenumero 5-6
- Perustehtävät -->kiitettävään tähtäävät voivat jättää väliin -->tavoitenumero 6-7
- Keskitason tehtävät-->tavoitenumero 7-8
- Vaativat tehtävät -->Tavoitenumero 9-10
- Kurssin arvosana muodostuu Wilman formatiivisen arvioinninnista, sähköisten oppimateriaalien tuottamasta tiedosta, arviointikeskustelusta ja summatiivisesta kokeesta.
Esimerkkikurssi 7. lk matematiikasta, https://www.opentunti.fi/index.php?route=course/show/480
Projektikuvaukset