Janne Korsimo
Kurssi: Projektit
1 oppitunti
Luokka-aste
Muu
Muu
Oppiaineet
PRO
PRO
Hakusanat
matematiikan kurssiohjeet
matematiikan kurssiohjeet
- Matematiikan opiskelusta
- Tietotekniikan opiskelusta
- Digikasvisto-projekti
- matikka - tilastot
- Jälki-istunto
- Uutisprojekti - kuvaus
- Uutisprojektin ohjeet
- Koulun IT ratkaisut
- Open-it-perehdytys
- Kirje koteihin - alakoulun jouluprojekti
- Tutkiva kemisti
- Oppilaista Mertarannaksi
- Videointiprojekti - elokuva
- Matematiikkaa TVT:n tukemana
- Yle-Suomi 100
- 9lk TIV päättötyö
- Minecraft-kaavoitus
Arviointi
- Yleistä
- Arviointi 3. kertaa vuodessa
- lukuvuoden viimeinen arviointi ottaa huomioon koko lukuvuoden (kevään lopussa myös kertaus ja loppukoe)
- itsearviointia suoritetaan koko lukuvuoden ajan
- Ennen arviointia jokaisen kanssa käydään arviointikeskustelu
- vaikuttavat tekijät
- Työskentely (tehtävät, aktiivisuus, toisten auttaminen, yhteisten )
- Kokeet
- Testit
- Oppilaan itsearviointi
Yhteiset tavoitteet
- Jokainen uskaltaa kysyä ja vastata
- Jokainen tekee parhaansa
- Viihdymme oppitunneilla
- Opimme yhdessä
Käytännön ohjeita
- Saat Opentunnin suunnitelmat Wilmaan linkkeinä. Voit siis palata aina suunnitelmiin ja kerrata niistä esim. kokeisiin
- Saat opettajalta tehtävämonisteen, johon merkitään tehtävät koko lukuvuoden aikana. Monistetta EI saa hukata. Ota etusivulta vaikka kuva säännöllisesti, siitä merkinnät on helppo kopioida uuteen lappuun, jos moniste häviää.
- Opentunnin ohjeissa on myös videoita, videoiden avulla voit kerrata ja kirjoittaa vihkoon muistiinpanoja. Tunnilla opetuksen yhdeydessä kirjoitetaan vain harvoin yhdessä vihkoon
- Pidä huolta, että teet annetut tehtävät ajoissa
- Jokainen tekee 3 kotitehtävää viikossa. tehtävät saat valita itse. Tarkista tehtävät tarkistusmonisteesta (Opentunnin linkki). Kysy tarvittaessa opettajalta.
- Monisteessa on myös lukuvuoden sisältö ja teoria.
- Tehtävät on jaettu 4 osaan
- Yhteiset tehtävät - kaikki tekevät
- Perustehtävät
- Keskitason tehtävät
- Vaativat tehtävät
- Monisteen tehtävät
- Opentunnin suunnitelmassa on edessä numero, joka merkitään tehtävämonisteeseen.
- Käytä vihossa marginaaleja. Merkitse marginaaliin tehvä seuraavasti: Opentunnin suunnitelman numero, Tehtävän vaikeusaste ja tehtävänumero. Esim. Opentunnin 1. suunnitelman perustehtävä numero 3 merkitään 1/P/3
- Laske jokaisen suunnitelman lopussa kuinka monta tehtävää olet tehnyt. Oikein tehtyjen marginaalien tehtävämerkinnöistä se on helppo laskea.
- Kirjaa tehtävät monisteeseen seuraavasti:
- NRO laatikon viereen kirjataa opentunnin suunitelman numero
- Laske montako perustehtävävää olet tehnyt. Opentunnin suunnitelmasta laske paljoko niitä oli kaikkiaan. Kirjaa perustehtävät laatikkoon tehdyt tehtävät / annetut tehtävät, esim 12/14
- Toimi vastaavasti keskitason, vaativien ja monisteiden tehtävien kanssa.
Tutustutaan toisiimme
- Jokainen esittelee itsensä lyhyesti
- Nimi, etunimi riittää
- Millä luokalla olet?
- Valitse seuraavista itsellesi sopivat kuvaukset (voit valita monta)
- matikka on minulle helppoa kuin heinänteko
- olen hyvä laskemaan päässä
- matikka ei ole suosikkiaineiden kärkipäässä
- innostun matemaattisista pulmista
- matikka on pakkopullaa
- Muodostetaan 4 hengen ryhmät ja keskustelkaa ryhmässä. Voitte myös parhaat palata kerätä yhteiseen Powerpoint-esitykseen
- Mikä on matikassa kivaa?
- Mitä inhoatte matikassa?
- Millaisia olisivat mukavat ja myös oppimisen kannalta hyvät matikan tunnit?
- Mitkä asiat tunneilla häiritsevät matikan oppimista?
- Tehkää yhdessä Kahoot peli.
- Ainakin yksi tekee Kahoot tunnuksen osoitteessa https://getkahoot.com/ .
- Tehkää Kahoot-peli, jossa on 10 kysymystä. Kysymykset voivat olla esim.
- ryhmänne esittelyissä tulleista tiedoista
- jotakin matikkaan liittyviä juttuja
- Pelataan yhdessä Kahoot peliä. Jokainen ryhmä vuorollaa käynnistää pelin ja muut vastaavat. Voitte ryhmänä myös esitellä kohtien 1-4 kirjaamanne asiat
Projektikuvaukset