×

tiistai 31.3.

Opettaja tarkistaa oppilaiden tehdyt tehtävät Classroomista, oppilas tekee sillä aikaa seuraavan ohjeen mukaan. (Jos tulee kysyttävää, ota ihmeessä yhteys opettajaan Teamsissa. Opettajakin saattaa ottaa yhteyttä sinuun. Avaa siis Teams!):

TÄMÄN PÄIVÄN TUNTIOHJELMA:

1) kirjaudu Otavan Oppilaan maailmaan (oppilas.otava.fi) --> Megafon 2 digilisätehtävät

2) avaa kpl 7 -->  äänitiedostot --> kuuntele ja toista ääneen Bildtorget-sanat (katso samalla tekstikirjan sivua 76)

--> sanojen suomennokset löydät työk. s. 230-231

HUOM: älä kirjaudu pois Oppilaan maailmasta, palaat sinne tämän päiväohjelman kohdassa 4!!!!

3) pystytkö ottamaan Teams-puhelun luokkakaverille ja tekemään hänen kanssaan tekstikirjan s.77 puhetehtäviä? Jos et saa yhteyttä, tee tehtävät mielessäsi tai ääneen yksiksesi.

--> teht. 1: vaihtakaa tummennettuna sanana olevaa tuotetta, käyttäkää substantiivin määräistä muotoa (ei en väska vaan väskan) (ei en ryggsäck vaan rycksäcken).

--> teht. 2: kerro mallin mukaan mitä näet huoneessasi tai mitä sinulla on kotona, kuvaile niitä asioita eri adjektiiveilla

--> teht. 3: asiakkaan ja myyjän välinen keskustelu mallin mukaan, monta kierrosta muunnellen

4) Tee Otavan Oppilaan maailmassa MegaSegel ja MegaBild -digitehtävät. (=tämän päivän Bildtorget-sanaston harjoittelua)

--> Koita päästä "Seinälle" --> Yläreunassa, oman nimesi oikealla puolella olevan hahmon kautta näet Seinällä olevan pelitilanteen.

5) tee työk. s. 176 tehtävä 11

6) tee työk. s.177 tehtävä 12 VIHKOON tai suoraan Classroomiin (Docsilla), jos teet vihkoon, liitä palautukseen kuva tehdystä työstä. 

Laita työsi otsikoksi kysymys "Vad har du i väskan?" eli "Mitä sinulla on laukussa?".

Otsikon alapuolelle kirjoitat neljä kohtaa, joissa jokaisessa kerrot ruotsiksi (mallivastauksen lailla kokonaisella lauseella) mitä tavaraa kuvissa olevissa laukuissa on.

7) Palauta tehtävät 11 ja 12 Classroomissa tarkastettavaksi

 

1) palauta oppitunnin Classroom-tehtävät (tee loppuun jos jäivät kesken)

2) opettele kpl 7 Bildtorget-sanastoa työk. s. 230-231 (sanojen ensimmäinen muoto riittää! Esim. ETT ARMBAND, GLASÖGON, ETT HALSBAND jne.)