×

Keskiviikko 25.3.

KE 25.3.

SUK: Käytän lainausmerkkejä, tk s. 144-145:t.1-2 kirjan ohjeiden mukaan, t.3 itsenäisesti niin, että kirjoitat kuuden vuorosanan mittaisen keskustelun. Lue lopuksi kirjoittamasi teksti ääneen. t.4. Voit leikata tekstiä sarjakuvista, mutta voit keksiä vuorosanat myös itse. Kirjoita myös tähän tehtävään kuusi vuorosanaa.

MA: -Tarkista läksy Seesawista.

- Tee kpl 36 Tähtipysäkki, s. 154-155. 

Kun saat valmiiksi, lähetä kuva aukeamasta Seesawiin. 

- Tee s. 153 kotilaatikko.

LI/KU: Ulkoile noin tunti jossain kodin lähistöllä. Etsi maasta sopivia luonnonmateriaaleja, kuten kiviä, käpyjä, oksia ja tee niistä taideteoksena oma nimesi maahan, kiven päälle tms. Ota siitä kuva ja laita se Seesawiin. Huomioithan ettet vahingoita luontoa kun teet kuvistyötä. Esim. puista ei saa katkoa oksia.

YM: 5A/ kpl 38 Navoilla hytistään ja päiväntasaajalla hikoillaan s.168-169, t.1 A (ke+to tehtävä) Kirjoita vihkoosi tiedot jokaisen kuuden s.166 lapsen kotiseudusta (pinnanmuodot, ilmasto, kasvillisuus). Kannattaa kirjautua Otavan oppilaan materiaaleihin ja katsoa aiheeseen liittyvä video https://oppilas.otava.fi/#/login

Ota kuva RAUHOITA ILTASI!-monisteesta ja palauta SeeSawn sille luotuun kansioon.

YM, 5B: Ymppää on kaksi tuntia, siksi hommaa on nyt enemmän.

1. Katso Lasten uutiset tästä:

https://www.hs.fi/lastenuutiset/art-2000006445939.html

 Kirjoita ympän vihkoosi kolme asiaa, jotka jäivät uutisista parhaiten mieleesi. Selitä myös mitä pandemia tarkoittaa. Laita tämä työ Seesawiin.

2. Liimaa vihkoosi Turku ja Sodankylä kartalla -moniste ja tee se. Yritä tehdä myös Selvitä rosvon reitti -moniste. Onnistutko pääsemään rosvon jäljille? Sait monisteet jo koulussa tai sitten joku oppilas toi ne sinulle viime viikolla.

EN: 5A/Katso ohjeet Teamsista.

EN, 5B: Kv + op sanat s. 149, jollet vielä ole tehnyt sitä ja suomenna kappaleen 13 ensimmäinen sivu (s.82) vihkoon. Jollet laittanut vielä eilen kuvaa sanoista Seesawiin, niin tee se nyt.