
7.-9. luokka
KAIKKI
matematiikka turvallisuus
Matematiikan MOK-viikolla tutustutaan tietoturvaan, tietosuojaan ja sosiaaliseen mediaan.
Alla on koko viikon ohjelma. Opetaja päättää tahdin, joten seuraathan ja kuuntelet tarkasti opettajan ohjeita.
------------------------------------------------------------------------------------
Aihe1: Tekoälykone
Opit:
- Miten tekoäly toimii
- Tekemään oman tekoälykoneen.
Ohjeet:
- Avaa Desku - Oppilaiden teknologiataidot - 5. luokka - Oma tekoälykone ja tekoälyn käyttö koulussa - Oppitunnille-linkki
- Aloitetaan Opiskelijoiden ohjeista kohdasta 3 - Mikä on luokittelija?. Kuuntele opettajan ohjeet ja seuraa sen jälkeen Opentunnin ohjeita
- Käy lopuksi itsearvioimassa kohdassa 1 avattu osaamismerkki Oma tekoälykone ja tekoälyn käyttö koulussa
------------------------------------------------------------------------------------
Aihe2: Uutinen vai mainos
Opit:
- Erottamaan uutisin ja mainoksen toisistaan
- Ymmärrät, miten uutisella tai mainoksella pyritään vaikuttamaan median kuluttajaan.
Ohjeet:
- Avaa Desku - Oppilaiden teknologiataidot -6. luokka - Medialukutaidot: Uutinen vai mainos - Oppitunnille-linkki
- Kuuntele opettajan antamia ohjeita ja pohtikaa tehtävässä olevia kysymyksiä.
- Käy lopuksi itsearvioimassa kohdassa 1 avattu osaamismerkki Medialukutaidot: Uutinen vai mainos
Matematiikan MOK-viikolla tutustutaan tietoturvaan, tietosuojaan ja sosiaaliseen mediaan.
Alla on koko viikon ohjelma. Opetaja päättää tahdin, joten seuraathan ja kuuntelet tarkasti opettajan ohjeita.
------------------------------------------------------------------------------------
Aihe1: Tekoälykone
Opit:
- Miten tekoäly toimii
- Tekemään oman tekoälykoneen.
Ohjeet:
- Avaa Desku - Oppilaiden teknologiataidot - 5. luokka - Oma tekoälykone ja tekoälyn käyttö koulussa - Oppitunnille-linkki
- Aloitetaan Opiskelijoiden ohjeista kohdasta 3 - Mikä on luokittelija?. Kuuntele opettajan ohjeet ja seuraa sen jälkeen Opentunnin ohjeita
- Käy lopuksi itsearvioimassa kohdassa 1 avattu osaamismerkki Oma tekoälykone ja tekoälyn käyttö koulussa
------------------------------------------------------------------------------------
Aihe2: Uutinen vai mainos
Opit:
- Erottamaan uutisin ja mainoksen toisistaan
- Ymmärrät, miten uutisella tai mainoksella pyritään vaikuttamaan median kuluttajaan.
Ohjeet:
- Avaa Desku - Oppilaiden teknologiataidot -6. luokka - Medialukutaidot: Uutinen vai mainos - Oppitunnille-linkki
- Kuuntele opettajan antamia ohjeita ja pohtikaa tehtävässä olevia kysymyksiä.
- Käy lopuksi itsearvioimassa kohdassa 1 avattu osaamismerkki Medialukutaidot: Uutinen vai mainos
Matematiikan MOK-viikolla tutustutaan tietoturvaan, tietosuojaan ja sosiaaliseen mediaan.
Alla on koko viikon ohjelma. Opetaja päättää tahdin, joten seuraathan ja kuuntelet tarkasti opettajan ohjeita.
------------------------------------------------------------------------------------
Aihe1: Tekoälykone
Opit:
- Miten tekoäly toimii
- Tekemään oman tekoälykoneen.
Ohjeet:
- Avaa Desku - Oppilaiden teknologiataidot - 5. luokka - Oma tekoälykone ja tekoälyn käyttö koulussa - Oppitunnille-linkki
- Aloitetaan Opiskelijoiden ohjeista kohdasta 3 - Mikä on luokittelija?. Kuuntele opettajan ohjeet ja seuraa sen jälkeen Opentunnin ohjeita
- Käy lopuksi itsearvioimassa kohdassa 1 avattu osaamismerkki Oma tekoälykone ja tekoälyn käyttö koulussa
------------------------------------------------------------------------------------
Aihe2: Tekoälyn käyttö koulussa + somekone
Ohjeet:
- Avaa Desku - Oppilaiden teknologiataidot - 8. luokka - Tekoälyn käyttö koulussa + somekone - Oppitunnille-linkki
- Aloitetaan Opiskelijoiden ohjeista kohdasta 2 - Profilointipeli. Kuuntele opettajan ohjeet ja seuraa sen jälkeen Opentunnin ohjeita
- Käy lopuksi itsearvioimassa kohdassa 1 avattu osaamismerkki Tekoälyn käyttö koulussa + somekone