×
Annariina Hongisto
2 oppituntia
Luokka-aste
7.-9. luokka
Oppiaineet
KAIKKI
Hakusanat
matematiikka turvallisuus

Matematiikka

Matematiikan MOK-viikolla tutustutaan tietoturvaan, tietosuojaan ja sosiaaliseen mediaan.

Alla on koko viikon ohjelma. Opetaja päättää tahdin, joten seuraathan ja kuuntelet tarkasti opettajan ohjeita.

------------------------------------------------------------------------------------

Aihe1: Tekoälykone

Opit:

  • Miten tekoäly toimii
  • Tekemään oman tekoälykoneen.

Ohjeet:

  1. Avaa Desku - Oppilaiden teknologiataidot - 5. luokkaOma tekoälykone ja tekoälyn käyttö koulussa - Oppitunnille-linkki
  2. Aloitetaan Opiskelijoiden ohjeista kohdasta 3 - Mikä on luokittelija?. Kuuntele opettajan ohjeet ja seuraa sen jälkeen Opentunnin ohjeita
  3. Käy lopuksi itsearvioimassa kohdassa 1 avattu osaamismerkki Oma tekoälykone ja tekoälyn käyttö koulussa 

------------------------------------------------------------------------------------

Aihe2: Uutinen vai mainos

Opit:

  • Erottamaan uutisin ja mainoksen toisistaan
  • Ymmärrät, miten uutisella tai mainoksella pyritään vaikuttamaan median kuluttajaan.

Ohjeet:

  1. Avaa Desku - Oppilaiden teknologiataidot -6. luokka - Medialukutaidot: Uutinen vai mainos - Oppitunnille-linkki
  2. Kuuntele opettajan antamia ohjeita ja pohtikaa tehtävässä olevia kysymyksiä.
  3. Käy lopuksi itsearvioimassa kohdassa 1 avattu osaamismerkki Medialukutaidot: Uutinen vai mainos 

Matematiikan MOK-viikolla tutustutaan tietoturvaan, tietosuojaan ja sosiaaliseen mediaan.

Alla on koko viikon ohjelma. Opetaja päättää tahdin, joten seuraathan ja kuuntelet tarkasti opettajan ohjeita.

------------------------------------------------------------------------------------

Aihe1: Tekoälykone

Opit:

  • Miten tekoäly toimii
  • Tekemään oman tekoälykoneen.

Ohjeet:

  1. Avaa Desku - Oppilaiden teknologiataidot - 5. luokka - Oma tekoälykone ja tekoälyn käyttö koulussa - Oppitunnille-linkki
  2. Aloitetaan Opiskelijoiden ohjeista kohdasta 3 - Mikä on luokittelija?. Kuuntele opettajan ohjeet ja seuraa sen jälkeen Opentunnin ohjeita
  3. Käy lopuksi itsearvioimassa kohdassa 1 avattu osaamismerkki Oma tekoälykone ja tekoälyn käyttö koulussa

------------------------------------------------------------------------------------

Aihe2: Uutinen vai mainos

Opit:

  • Erottamaan uutisin ja mainoksen toisistaan
  • Ymmärrät, miten uutisella tai mainoksella pyritään vaikuttamaan median kuluttajaan.

Ohjeet:

  1. Avaa Desku - Oppilaiden teknologiataidot -6. luokka - Medialukutaidot: Uutinen vai mainos - Oppitunnille-linkki
  2. Kuuntele opettajan antamia ohjeita ja pohtikaa tehtävässä olevia kysymyksiä.
  3. Käy lopuksi itsearvioimassa kohdassa 1 avattu osaamismerkki Medialukutaidot: Uutinen vai mainos 

Matematiikan MOK-viikolla tutustutaan tietoturvaan, tietosuojaan ja sosiaaliseen mediaan.

Alla on koko viikon ohjelma. Opetaja päättää tahdin, joten seuraathan ja kuuntelet tarkasti opettajan ohjeita.

------------------------------------------------------------------------------------

Aihe1: Tekoälykone

Opit:

  • Miten tekoäly toimii
  • Tekemään oman tekoälykoneen.

Ohjeet:

  1. Avaa Desku - Oppilaiden teknologiataidot - 5. luokka - Oma tekoälykone ja tekoälyn käyttö koulussa - Oppitunnille-linkki
  2. Aloitetaan Opiskelijoiden ohjeista kohdasta 3 - Mikä on luokittelija?. Kuuntele opettajan ohjeet ja seuraa sen jälkeen Opentunnin ohjeita
  3. Käy lopuksi itsearvioimassa kohdassa 1 avattu osaamismerkki Oma tekoälykone ja tekoälyn käyttö koulussa 

------------------------------------------------------------------------------------

Aihe2: Tekoälyn käyttö koulussa + somekone

Ohjeet:

  1. Avaa Desku - Oppilaiden teknologiataidot - 8. luokka - Tekoälyn käyttö koulussa + somekone - Oppitunnille-linkki
  2. Aloitetaan Opiskelijoiden ohjeista kohdasta 2 - Profilointipeli. Kuuntele opettajan ohjeet ja seuraa sen jälkeen Opentunnin ohjeita
  3. Käy lopuksi itsearvioimassa kohdassa 1 avattu osaamismerkki Tekoälyn käyttö koulussa + somekone