1.-6. luokka
MU
musiikki
- Haaste 2, soitinjahti
- Haaste 1, kuuntelu
- Haaste 4, Haastattelu
- Haaste 3, Korona-tunnari
- Pääsiäismunajahti
- Lasimusaa
- 100 lastenlaulua!
- Soitinvideoita
- Lauludiplomi
- Kattilalaulu
- Pääsiäisen rytmimunaspesiaali
- Nokkismusa
- Rytmikone
- Vivaldin Kevät
- Leijonaa mä metsästän lusikoilla
- Mykkäelokuvan säestys lusikoilla
- Kehokomppihaaste
- Kuppilaulu eli Cup song
- Can Can
- Ravel: Bolero
- Rytmilooppi neljällä iskulla
- mu 4.5. Voimaa musiikista!
- Kappaleanalyysi
- Minä ja musiikki -teksti
- Kuulonhuolto ja tekijänoikeudet
- Kappale, joka vaikutti
- Beatboxaus
- Minä ja musiikki -etätehtävä
- Päivitetty soittohaaste
- ulkona: Luonnon soittimia
- Ämpärikompit
- Joulu on taas!
- ulkona: Luonnon soittimia
- Pöytärummutus eli desktop drumming
- sisällä/ulkona: Linnunlaululevyraati
- ulkona: Äänentunnistuskisa
- ulkona: Uudet kesälyriikat
- ulkona: Suohonlaulanta
- luokassa: Pöytärummutus eli desktop drumming
- luokassa: Rytmivideot
Kirjoita vihkoon Musahaasteeseen uusi alaotsikko "Soitinjahti"
1. Etsi kodistasi/asuinpaikastasi kaikki löytämäsi soittimet ja selvitä niiden nimet. Jos et saa soittimen nimeä selvitettyä, piirrä siitä kuva vihkoosi (saa piirtää muutenkin). Kirjoita lista kaikista löytämistäsi soittimista.
2. Tutustu soittimiin. Soita kolmea soitinta vähintään yhden kappaleen ajan. Voit soittaa taustamusiikin päälle tai laulaa tai tanssia itse soiton päälle.
3. Kirjoita soitinjahdista raportti vihkoosi:
Soittimen nimi
Minkä kappaleen soitit?
Miltä soitin kuulostaa?
Muuta huomioitavaa?
Millainen olo soittamisesta tuli?
Tee näitä raportteja ainakin kolme. Jokaiselta pitäisi ainakin löytyä nokkahuilu kotoa. Jos et löydä muita soittimia, käytä mitä tahansa arjen esineitä, esimerkiksi lusikoita tai kuppeja, rytmisoittimina.