×

5.lk: Tehtävä 1 - Sarjakuva

Mitä jos? -sarjakuva

Työskentelyn ohjeet:

Ryhmätyö:

  • Muodostetaan 3 oppilaan ryhmät
  • Pohtikaa ryhmissä tehtäväkortista löytyviä kysymyksiä. Voitte vastata suraan tehtäväkortille.
  • Vastauksen käydään yhdessä läpi ennen siirtymistä seuraavaan tehtävään eli sarjakuvan tekoon.

Itsenäinen työskentely:

  • Ota esille opettajalta saatu tehtäväkortti ja tutki tehtäväkortissa olevaa esiemrkkiä.
  • Suunnittele opettajan antaman ohjeen ja esimerkin mukainen sarjakuva.
  • Piirrä suunittelemasi sarjakuva opettajan antamaan Sarjakuvapohjaan. Keksi myös sarjakuvallesi nimi.

Materiaalia

Työskentelyn ohjeet:

Ryhmätyö:

  • Muodostetaan 3 oppilaan ryhmät
  • Pohtikaa ryhmissä tehtäväkortista löytyviä kysymyksiä. Voitte vastata suraan tehtäväkortille.
  • Vastauksen käydään yhdessä läpi ennen siirtymistä seuraavaan tehtävään eli sarjakuvan tekoon.

Itsenäinen työskentely:

  • Ota esille opettajalta saatu tehtäväkortti ja tutki tehtäväkortissa olevaa esiemrkkiä.
  • Suunnittele opettajan antaman ohjeen ja esimerkin mukainen sarjakuva.
  • Piirrä suunittelemasi sarjakuva opettajan antamaan Sarjakuvapohjaan. Keksi myös sarjakuvallesi nimi.

Materiaalia

Taidetta koodissa -materiaali tarjoaa peruskoulun opettajille helposti lähestyttäviä ja sovellettavissa olevia ratkaisuja ohjelmallisen ajattelun ja koodauksen opetukseen kuvataiteen keinoin.

Kokonaisuudessa keskitytään 5-7 luokkien opetussuunnitelman L5 (tieto- ja viestintäteknologia) toteutukseen kuvataiteen keinoin. Opetussuunnitelman sisältöön voit tutustua tarkemmin alla olevista linkeistä

Hankkeen takana on joukko opettajia, opiskelijoita ja yritysalan vaikuttajia, jotka haluavat rikkoa ohjelmointia koskevia stereotypioita ja innostaa kaikkia ohjelmoinnin pariin. Hanke on yleishyödyllinen, ja sen toteutuksesta vastaavat Nitomani School Oy sekä Opentunti Ry. Hankkeen rahoittajana toimii Ilkka Paananen.