8. luokka
MA
merkitsevät numerot pyöristys
1. TUNTI
Kertaa pyöristyssäännöt
Mitä tarkoittaa desimaalien lukumäärä? Entä yksiköiden tarkkuus?
Tee s. 137
tehtävät:
YHTEISET KAIKILLE 1-4
Sitten JOKO 5-9 TAI 10-14
Tee moniste: likiarvotehtäviä 1
2. TUNTI
Mitä tarkoittaa merkitsevien numeroiden lukumäärä?
Tee moniste: pyöristyksiä
Tee s. 139
Tehtävät:
YHTEISET KAIKILLE 15-23
Sitten JOKO 24-25 TAI 26-27
Tee moniste: likiarvotehtäviä 2
math.fi: likiarvot ja pyöristäminen
1. TUNTI:
1.2.2019
8A: s.137 tuntitehtävät 1-4 loppuun SEKÄ joko 5-6 TAI 10-11
4.2.2019
8E: s. 251 tehtävät 11-14
2. TUNTI:
4.2.2019
8A: s. 139 tehtävät 17, 18, 24 ja 25
5.2.2019
8E: s. 139 tehtävät 17, 18, 24 ja 25 SEKÄ pyöristysmoniste loppuun
Yhdenmuotoisuus - yhdenmuotoisuus - mittakaava
Oppilas -
- ymmärtää käsitteet -
- osaa soveltaa mittakaavaa arkielämän laskuissa
Tasokuvioiden pinta-ala Suunnikas, kolmio, puolisuunnikas
Oppilas -
- osaa soveltaa tasokuvioiden pinta-alan laskutapoja
Pythagoraan lause - toisen asteen yhtälö - Pythagoraan lause
Oppilas -
- osaa ratkaista vaillinaisen toisen asteen yhtä- lön -
- osaa käyttää Pythagoraan lausetta suorakulmaisen kolmion osien ratkaisemisessa -
- ihminen ja teknologia: tietokoneavusteisten ohjelmien käyttö
Ympyrä - ympyrän pinta-ala ja kehän pituus - sektorin pinta-alakaaren pituus - sovelluksia
Oppilas -
- osaa laskea ympyrän pinta-alan ja kehän pituuden -
- osaa laskea päätellen sektorin pinta-alan ja kaaren pituuden -
- osaa käyttää sovellustehtävissä ympyrän pinta-alan ja kehän pituuden laskutapoja