×

Tämä on käyttäjän Hanna Seppänen suunnitelma. Osa kurssia EAA, 4 lk.

KE 09.10.19_koe

Kurssin tavoitteet

Jäi välistä etäopiskelun takia:

 

Kenen? (ma 23.3.)

- taululle: 

¿Quién? = Kuka?

¿De quién? = Kenen?

un perro de Juan 

= Juanin koira

una mochila de Luisa

= Luisan reppu

- täydennä sääntö s. 49: ¡Atención!

- s. 50: t. 12

---- n. 15 min. ----

3. Omistusmuoto (ma 30.03.20)

- taululle Juanin reppu, Luisan sisko, minun koira, sinun kissa

---- n. 5 min. ----

 

Kuuntelu

- ääntäminen s. 51 (ke 25.3.)

---- n. 10 min. ----

 

s. 48: t. 11

 

3. Kysymyssanat

- s. 58: ¡Atención!

   - cuál ei tarvitse osata kokeessa --> 

---- n. 10 min. ----

 

Kokeeseen:

- kpl 5-6

- koulutarvikkeet

- numerot 100 saakka

- verbi: tener, ser, gustar

- viikonpäivät

- omistaja: ¿De quién? = Kenen?

- harrastusverbit

- artikkelit ja kysymyssanat

- koealuemoniste!!!

 

Si estás feliz

https://www.youtube.com/watch?v=lU8zZjBV53M

Estrellita dónde estás

https://www.youtube.com/watch?v=7hyDbcnV30w

Cabeza, hombros, rodillas, pies

https://www.youtube.com/watch?v=NxQOHkjuybw

Tengo dos manitas

https://www.youtube.com/watch?v=tfxYgnVw4B0

 

Muut:

oppilaan verkkotehtävät, OPH

https://oph.cloubi.fi/web/site-185889/state-jurdemjrgarcytzr/front-page

https://goo.gl/UpUwMm

- qr-koodi koneella

- saa tehdä vapaasti tehtäviä "Revisión 1-4" saakka

 

Karnevaali-tunti

- musiikkia, videoita

- PP:lle kuvia pyörimään

 

- tehdään omat naamarit

- otetaan kuva koulun instaan

- mitä tarvitaan:

muotit

kartonkia

koristeita: glitteriä, höyheniä

liimaa (luokassa)

värikyniä (luokassa)

kuminauhaa

kuumaliimaa

 

Lisätehtävä:

Cometa lisätehtäviä

- qr-koodi --> kielten padit varattu

 

3. Ääntäminen

- s. 19: t. 14

- kirjoita kuulemasi lauseet

- luetaan parin kanssa

---- n. 10 min. ----

 

Cometa 1:

Aloitetaan kappaleesta 1

 

- koulussa suunnistus, eri paikoissa aina tehtäviä, jokaisesta tehtävästä saa kirjaimen ja kirjaimista muodostuu sana

- joukkueet:

1. Anton, Alisa, Nika

2. Ilona, Alina, Niilo

3. Tuukka, Isla 

4. Paavo, Iida, Oona

- esim. joku sana kappaleesta 3

    - LA FAMILIA --> mahd artikkeli pois

- joukkueille suunnituslaput, joihin merkataan rastin vastaus, sekä sieltä saatu kirjain

 

 

1. rasti: F

järjestä kirjaimet ja muodosta niistä lause

¿CÓMO TE LLAMAS?

 

2. rasti: A

täydennä lauseisiin oikeat sanat

- lauseita kappaleista

 

3. rasti: M

- Tee vastaukselle sopiva kysymys:

Soy de Finlandia.

 

4. rasti: I

- numerot kirjaimin, järjestä suurimmasta pienimpään

 

5. rasti: L

- Tee vastaukselle sopiva kysymys:

Tengo cuatro años.

 

6. rasti: I

- jokaiselle yksi sana, luettele kirjain kirjaimelta, muut saa arvata nimen heti kun tietävät

   - suunnistuslappuun laitetaan kuka arvasi minkäkin sanan

 

7. rasti: A

- järjestä kirjaimet ja muodosta kaksi sanat

edit:

- käytä kaikki sanat!

   - vamos JA mañana

 

1. Gustar

- muutama kysymys, ¿Te gusta estudiar / jugar al fútbol / correr / ...?

- Mitä muistetaan gustar-verbistä?

---- n. 10 min. ----

 

1. Artikkelit

- PP

---- n. 15 min. ----

 

 

  

 

 

 

 

 

 

Muut:

qr-koodeilla kiertopistetyötä, pareittain/ryhmissä

Kielten padit varattu

 

1. Alias

docsiin kaksi sanalistaa: A ja B

- molemmille omat qr-koodit

A: https://docs.google.com/document/d/14dwGMgg6CjNeYeKR5oLiVZ6NLBaSJOT6KLT41eMeONU/edit?usp=sharing

B: https://docs.google.com/document/d/1VygzyAJuvGk5KqO43z4ZNpVrJyrM28TFJKjmNL24O28/edit?usp=sharing

Pelin säännöt:

- sanoja kirjan alkupuolen kappaleista

- sanat espanjaksi, selitetään suomeksi arvataan espanjaksi

- sanaa ei saa sanoa suomeksikaan --> aliaksen säännöillä

- vuorotellen selitetään

 

2. Määräiset artikkelit

https://learningapps.org/watch?v=p7ojfjgvt17

 

 

 

5. Numerot

- A: kuuntele ja kirjoita vastaus numeroin

https://learningapps.org/watch?v=ps3mz5ufa19

- B: muistipeli

https://learningapps.org/watch?v=pw9arpzqn19

 

 

1. Quizlet.live: kpl 7, es-su

https://quizlet.com/290328209/cometa-1-unidad-7-flash-cards/

- harjoitellaan pelaamaan tätä peliä

---- n. 20 min. ----