Tämä on käyttäjän Melina Keltti suunnitelma. Osa kurssia 9 B Äikkä.
Keväinen kaksoistunti
Opiskelijan ohje
1. tunti
Käy pienellä kävelyllä ja havainnoi ympäristöä kaikin aistein. Miten kevät on edennyt? Mitä mielessäsi liikkuu?
Kirjoita havainnoistasi. Kuvaa eri aistihavaintoja ja käytä rikasta, kuvailevaa kieltä esim. Hiekka ratisee kengänpohjien alla, peippo hypähtelee kepeästi aidan harjalla...
Tärkeintä on kuitenkin, että teksti on sinun näköisesi. Kirjoita ainakin puoli sivua ja palauta Temsin Keväthavaintoja-kansioon. Liitä halutessasi kuva mukaan. Muista isot alkukirjaimet virkkeen alussa, lopetus- ja välimerkit.
2. tunti ja kotitehtävä
Lue omaa kirjaa ja kirjoita lukupäiväkirjaa. Palauta lukupäiväkirjaa Teamsin Lukupäiväkirja-kansioon torstaihin mennessä!
- 1. Suomen kielen piirteitä
- 2. Suomen kielen piirteitä (jatko)
- 3. Maailman kielet
- 4. Suomi maailman kielten joukossa
- 5. Kirjoitetaan kielestä
- 6. Kirjoitetaan kielestä (jatkoa)
- 7. Suomen sukukielet
- 8. Symbolismin aloitus
- 9. Kirjallisuuden käsittelyä
- 10. Runoanalyysia tekemään!
- 11. 9 B Äikkä: runoanalyysiä kirjoittamaan
- 12. Runoanalyysit valmiiksi; nykykirjallisuus
- 13. Kirjallisuutta
- 14. Kirjallisuutta
- 15. Edelleen nykykirjallisuutta
- 16. Media, mediakirjailija ja julkisuus
- 17. Mediasta
- 18. Media - mitä netissä voi julkaista?
- 19. Mediaa ja elokuvaa
- 20. Elokuva-analyysin kirjoittaminen
- 21. Nykykirjallisuutta
- 22. Keväinen kaksoistunti
- 23. Saduista