×

Tämä on käyttäjän Janne Korsimo suunnitelma. Osa kurssia Ohjelmointi.

Lopputyö

Opiskelijan ohje

Valitse jokin seuraavista lopputöistä

  1. Jos koodaaminen on tuntunut vaikealta, tee http://studio.code.org/ osoitteesta Tason 4 tehtävät
  2. Jos koodaaminen alkaa sujua, mutta et keksi aihetta, ota mallia seuraaviat peleistä ja tuunaa niistä omasi
    1. labyrinttipeli, https://scratch.mit.edu/projects/10128431/
    2. kertotaulupeli, http://opentunti.fi/index.php?route=suunnitelma/nayta/887
    3. autopeli, http://opentunti.fi/index.php?route=suunnitelma/nayta/888
    4. Tennispeli, https://scratch.mit.edu/projects/20753061
    5. Piirrä scratchillä, yksinkertainen esimerkki https://scratch.mit.edu/projects/56733642/
  3. Voit myös tehdä aivan oman projektin, näytä suunnitelma opettajalle

Kurssin tavoitteet

Palautukset

  1. Koda-2016-jakso 3, https://classroom.google.com/r/NjI1MDgzNjk3 

Sisältö

  1. Suunnitelmat 1-2: Ohjelmoinnin perusteiden opettelu
  2. Suunnitelmat 3-5: Scratch ympäristön perusasiat
  3. Suunnitelmat 5-8: Scratchillä pelejä, keksi, oivalla ja luo itse

Linkkejä

  1. Koodaustunti
  2. Scratch
  3. http://code.org/
  4. Avoin oppikirja Scratch, http://avoinoppikirja.fi/tite-scratch
  5. Peli-ohjelmionnin perusteet, http://www.cs.helsinki.fi/group/linkki/materiaali/peliohjelmointi/scratch/