×

Tämä on käyttäjän Janne Korsimo suunnitelma. Osa kurssia Ohjelmointi.

Scratch-Pisteytys

Opiskelijan ohje

Tavoiteet

  1. Osaat tehdä muuttujan, jota voi käyttää pelissä pisteiden laskemiseen
  2. Osaat pistää muuttujan näkyviin pelin taustalle ja siirtää sen oikeaan paikkaan
  3. Osaat tehdä koodin, joka lisää muuttujan arvoa yhdellä, jos toinen hahmo, esim. pallo, koskettaa toista hahmoa
  4. Osaat asettaa pisteet muuttujan arvoon 0, kun painetaa vihreää lippua
  5. Osaat vaihtaa taustaa, kun piste muuttuja saa tietyn arvon.

Ohjeet

Käy läpi ohjeet

  1. Pisteytyksen tekeminen peliin,http://www.cs.helsinki.fi/group/linkki/materiaali/peliohjelmointi/scratch/pisteet.html
  2. Tasojen tekeminen, esim. taustan vaihtaminen, jos pisteet yli 100 http://www.cs.helsinki.fi/group/linkki/materiaali/peliohjelmointi/scratch/taso.html

 

Kurssin tavoitteet

Palautukset

  1. Koda-2016-jakso 3, https://classroom.google.com/r/NjI1MDgzNjk3 

Sisältö

  1. Suunnitelmat 1-2: Ohjelmoinnin perusteiden opettelu
  2. Suunnitelmat 3-5: Scratch ympäristön perusasiat
  3. Suunnitelmat 5-8: Scratchillä pelejä, keksi, oivalla ja luo itse

Linkkejä

  1. Koodaustunti
  2. Scratch
  3. http://code.org/
  4. Avoin oppikirja Scratch, http://avoinoppikirja.fi/tite-scratch
  5. Peli-ohjelmionnin perusteet, http://www.cs.helsinki.fi/group/linkki/materiaali/peliohjelmointi/scratch/