×

Tämä on käyttäjän Janne Korsimo suunnitelma. Osa kurssia Ohjelmointi.

Tutustuminen ohjelmointiin

Opiskelijan ohje

Parityö - Tee yhteenvedot haluamallasi välineellä (esim. word, powerpoint jne)

  1. Tee parin kanssa oma yhteenveto  - Mitä ohjelmointi on? http://koodi2016.fi/ohjelmointi.html#section-2
  2. Selvitä seuraavat termit parisi kanssa, http://koodi2016.fi/ohjelmointi.html#section-3
    1. Muuttuja
    2. Algoritmi
    3. Funktiot
    4. Toistolause
    5. ehtolause
    6. listat

Jos open kanssa ei käyty esimerkkejä läpi, tutki seuraavia pelejä ja niiden koodeja. Koodit näet klikkaamalla katso sisälle. Huom. Joka hahmolle ja piirrokselle on omia koodeja.

  1. Yksinkertinen esimerkki pallopelistä, http://scratch.mit.edu/projects/45435590/#editor 
  2. Esimerkki monista eri hahmoista ja niiden koodista, http://scratch.mit.edu/projects/45430054
  3. http://scratch.mit.edu/projects/41594418/?fromexplore=true  (Pitkä ja monimutkainen koodi)

Palautus

Palauta parityö Gafeeseen tehtävään Parityö-aloitus. Huom. Molemmat palauttavat saman työn erikseen.

 

Kurssin tavoitteet

Palautukset

  1. Koda-2016-jakso 3, https://classroom.google.com/r/NjI1MDgzNjk3 

Sisältö

  1. Suunnitelmat 1-2: Ohjelmoinnin perusteiden opettelu
  2. Suunnitelmat 3-5: Scratch ympäristön perusasiat
  3. Suunnitelmat 5-8: Scratchillä pelejä, keksi, oivalla ja luo itse

Linkkejä

  1. Koodaustunti
  2. Scratch
  3. http://code.org/
  4. Avoin oppikirja Scratch, http://avoinoppikirja.fi/tite-scratch
  5. Peli-ohjelmionnin perusteet, http://www.cs.helsinki.fi/group/linkki/materiaali/peliohjelmointi/scratch/