×

Tämä on käyttäjän Jukka Matias Rauvola suunnitelma. Osa kurssia Robotiikkaa ja ohjelmointia toiminnallisesti.

Ohjelmoinnillinen ongelmanratkaisu

Opiskelijan ohje

Tällä rastilla kirjaimet piti koota yhteen ja selvittää Kuninkaan olinpaikka. Karkeasti ajateltuna ohjelmoinnissakin palasia yhdistellään yhdeksi kokonaisuudeksi (vrt. lohkopohjainen ohjelmointi)

Kurssin tavoitteet

Kurssin tarkoitus on tutustuttaa sekä oppilaat että opettajat robotiikkaa, ohjelmointiin ja mahdollisesti myös 3D tulostamiseen.

Kurssin avulla kouluun voidaan rakentaa tutustumispisteitä esimerkiksi teemapäiviin. Pisteissä on tarkoitus tutustuttaa käyttäjät ohjelmointiin ja robotiikkaan käyttäen apuna toiminnallisia menetelmiä.

Kurssi on rakennettu osana Turun yliopiston erikoistumiskoulutuksen tehtävää, tehtävän kuvaus

Linkkejä

  1. Valmiita 3D malleja, https://www.thingiverse.com/ 
  2. Valmiin 3D mallin konvertointi esim. SkecthUpin ymmärtämään muotoon, http://www.greentoken.de/onlineconv/ (valitaan 3DS muoto)