×

Tämä on käyttäjän Janne Korsimo suunnitelma. Osa kurssia Ohjelmointi.

Python-ohjelmointi

Opiskelijan ohje

Kurssin perustietoja

  1. Kurssilla käytetään Ville ympäristöä
  2. Liity kurssille osoitteesta https://ville.utu.fi?c=jxJAvXX6C8vR
  3. Avaimen saat opettajalta

Pythonin testaus

  1. Asenna Python ohjelmat.rusko.fi osoitteesta (IE selain)
  2. Koneelta löytyy IDLE (Python GUI)
  3. Ohjeita löytyy 
    1. englanniksi http://pythonprogramminglanguage.com/getting-started/ 
    2. suomeksi https://www.cs.helsinki.fi/group/linkki/materiaali/python-perusteet/#2

Kurssin tavoitteet

Palautukset

  1. Koda-2016-jakso 3, https://classroom.google.com/r/NjI1MDgzNjk3 

Sisältö

  1. Suunnitelmat 1-2: Ohjelmoinnin perusteiden opettelu
  2. Suunnitelmat 3-5: Scratch ympäristön perusasiat
  3. Suunnitelmat 5-8: Scratchillä pelejä, keksi, oivalla ja luo itse

Linkkejä

  1. Koodaustunti
  2. Scratch
  3. http://code.org/
  4. Avoin oppikirja Scratch, http://avoinoppikirja.fi/tite-scratch
  5. Peli-ohjelmionnin perusteet, http://www.cs.helsinki.fi/group/linkki/materiaali/peliohjelmointi/scratch/