4. luokka
SV
hallonbåt 1-2
Tavoitteena on harjoitella preesens-muotoa ja tutustua Tukholmasta kertovaan tekstiin.
s. 70 t. 2S
s. 70 t. 2U
s. 72-73 2V ja 2W
KOE Hallonskola 2 (preesens) PE 26.1. tai TI 30.1.
t. 2X
RUA 4 - tavoitteet ja arviointi
RUA 4 - hyvän osaamisen arviointikriteerit
RUA 4 - itsearviointi ja palaute
Keskeiset aihepiirit:
- minä itse, perheeni, ystäväni, harrastukset ja vapaa-ajanvietto, värejä, eläimiä, ruokia, viikonpäivät ja kuukaudet sekä kellonajat
- elämä ruotsinkielisessä ympäristössä niin Suomessa kuin Ruotsissakin.
Keskeiset kielenkäyttötilanteet:
- tervehtiminen, itsestä kertominen ja tutustuminen, säätiloista kertominen.
Keskeisiä rakenteita:
- persoonapronominit
- numerot
- preesens
- kysymyslause
- omistussanoja
- substantiivin en- ja ett-sukujen esittely
- ruotsin kielen tärkeimmät suomen kielestä poikkeavat foneettiset merkit ja niiden ääntäminen.